S. Perezas:“Esu geriausios formos“

1
@ForceIndiaF1
@ForceIndiaF1

Pernai metais Sergio Perezas sezoną baigė 9 vietoje tarp visų pilotų, tai buvo geriausias rezultatas jo karjeroje ir nors šis sezonas prasidėjo ne itin gerai Monako GP jis iškovojo 3 poziciją ir užlipo ant paskutinio apdovanojimų pakylos laiptelio. Nors Sergio kolega dažniau minimas, kaip pilotas turintis būti geresnėje komandoje, dabar visi vėl prakalbo apie tai, kad meksikietis taip pat yra nusipelnęs vietos TOP komandoje.

Klausimas: Šiemet tavo sezono pradžia buvo prasta, bet nuo Rusijos GP rezultatai pradėjo gerėti, žinoma Monako rezultatas kol kas geriausias iš visų. Kas tokio pasikeitė nuo Rusijos?

Reklama

Sergio Perezas: Truputį pakalbėsiu apie Monaką: BUVO FANTASTIŠKA! Mano debiuto metais, 2011, kai čia atvykau pirmą kartą vos likau gyvas, o dabar 2016 užlipau ant podiumo. Visad tikėjau, kad šioje trasoje dar ne viską parodžiau. O dabar grįžkime į tai kas pasikeitė nuo Rusijos: tikrai visa tai lėmė ne tik sėkmė aplankiusi mus Sočyje. Lenktynių startai visada buvo geri – bet tikrai pirmosiose 3 lenktynėse tiesiog nesisekė. Mūsų automobilio tempas buvo toks, kad norint iškovoti taškus viską privalėjai atlikti tobulai, tad iškilus menkiausiam nesklandumui paprasčiausiai išsimušdavai iš vėžių. Paskutiniai 3 lenktynių savaitgaliai tiesiog ėjosi kur kas sklandžiau ir štai jums rezultatai. Rusijoje rezultatai buvo geresni, Ispanijoje pasiekėme maksimalų rezultatą, na o Monake, labai sunkiose ir pilnose betvarkės lenktynėse, man viskas veikė tiesiog puikiai. Mūsų sėkmės kreivė labai staigiai kopia į viršų. Ir sėkmė neapleido manęs – pagaliau! (juokiasi)

K: Tikrai, atrodo sėkmė atsigręžė į tave, tačiau priešingai nutiko tavo komandos draugui, kuris puikiai pasirodė Australijoje, tačiau po to iškovojo tik 8 taškus…

SP: … na net ir Australijoje kvalifikacijos metu aš pasirodžiau geriau! Na o tada prasidėjo bėdos. Tad tik Rusijoje aš galėjau dirbti maksimaliai susikaupęs gerų rezultatų link. Aš esu labai laimingas savo padarytu progresu.

K: Nico sakė, kad „Force India“ tiesiog atsiliko tobulinimo klausimais nuo konkurentų žiemos metu. Ar taip manai ir tu? Ar atnaujinimai, kuriuos gavote Ispanijoje, veikia sklandžiai?

SP: Na, Barselonos rezultatai neatspindi tikros situacijos. Mes turėjome rimtų bėdų, bet vistiek sugebėjome atvažiuoti 7 pozicijoje, tad mano manymu viskas gali klotis ir geriau – tada galėtume būti kur kas konkurencingesni. O atsakant į klausimą: taip, visi atnaujinimai veikia puikiai.

K: O Monake buvo kas nors naujo? kas galėtų paaiškinti tokį staigų pagreitėjimą

SP: Na ne, tikrai nieko naujo – tik Monako specifika. Tačiau mums pavyko bolidą sureguliuoti tiesiog tobulai.

K: O ateityje ar dar yra numatytų atnaujinimų? Pernai Silverstone įdiegti atnaujinimai leido tau sezoną užbaigti aukšta nata ir taip komandai iškovoti 5 vietą konstruktorių taurėje, lygiai taip pat, kai yra ir dabar po paskutinio, Monako, GP .

SP: Ir šiemet Silverstone mes gausime didelį atnaujinimų paketą. Būtų labai gerai, jei jis vėl leistų taip pagreitėti konkurentų atžvilgiu, kaip 2015 sezone – tokiu atveju galėtume pasvajoti apie 4-tą poziciją (konstruktorių įskaitoje, red. past.)

K: Ši komanda visad garsėjo tarpusavio supratimu ir komandiniu darbu. Kaip tu manai, kokio vieno dalyko jūsų komandai trūksta, jei trūksta?

SP: Pinigų! Paprasčiau nebūna. Mūsų komanda tikrai yra tiesiog super – pažiūrėjus į Monako rezultatus, mes esame pakilime ir esam nusitaikę į 4-tą vietą. Daugiau pinigų skirtų tobulinimų kūrimui viską labai palengvintų.

K: Tu jau 6-tą sezoną važiuoji F1, esi dar labai jaunas tau tik 26, tačiau turėjai stebėti kaip 18 Maxas Verstappenas pelnė pirmąją pergalę. Ar tai erzina?

SP: Ne, neerzina. Maxas yra labai geras lenktynininkas ir aš džiaugiuosi už jį. Bet visa tai parodo, kad norint pasiekti turi būti ir tam tinkamoje mašinoje. Per visą savo karjerą F1, aš tokio bolido neturėjau. Aš didžiuojuosi tuo ką sugebėjau pasiekti su man suteiktais įrankiais – manau, kad iškovotos vietos ant apdovanojimų pakylos kalba pačios už save. Aš norėčiau, kad mano karjerą matuotų būtent šiuo aspektu. Šiuo metu esu geriausioje savo formoje. Aš labai patobulėjau nuo pirmos dienos, kai atėjau į Formulę 1, ir tikiuosi vieną dieną man į rankas papuls bolidas su kuriuo galėsiu parodyti visiems, ką sugebu iš tikrųjų. Jei Maxui nebūtų suteikta proga, pradžioje mokintis „Toro Rosso“ ekipoje, po to pereiti į „Red Bull“, jis pergalės nebūtų pelnęs.

K: Ką tik sakei, kad patobulėjai, kaip vairuotojas. Gal galiu apibrėžti kokiose srityse?

SP: Kvalifikacijoje. Mano lenktynių tempas, bei sugebėjimas prižiūrėti padangas taip pat pagerėjo. Tiesa pasakius visose srityse susijusiose su lenktyniavimu. Tačiau didžiausias žingsnis į priekį lyginant su pernai metų sezonu, tai pasirodymas kvalifikacijoje.

K: Verstappeno perkėlimas į kitą komandą išjudino kalbas apie pilotų pasikeitimus komandose. Sklinda gandai apie Nico Rosbergo derybas ir su „Mercedes“ ir su „Ferrari“ tuo pačiu metu. Ar tu turi kažką numatęs? Juk jokia paslaptis, kad norėtai pasirašyti sutartį TOP komanda.

SP: Žinoma viską stengiesi stebėti kuo kruopščiau – ir žinoma apsvarstyti visus gandus. Žinoma visoms didelėms komandoms nori parodyti, kad nori kažkada atstovauti juos. O visgi geriausias būdas atkreipti į save dėmesį yra geri rezultatai – tuo tikslu aš ir koncentruojuosi. Tad jei atsiras galimybė – aš pasiruošęs ja pasinaudoti.

K: Didžiosios komandos retai kada beldžiasi į pilotų duris, kurie atstovauja rikiuotės viduryje kovojančias komandas, dažniausia viskas būna atvirkščiai. O kaip elgiesi tu?

SP: Na, jei tavo rezulattai yra prasti, gali belstis į tas duris, kad ir 100 kartų, niekas neatidarys – tad rezultatai pirmoje vietoje. Iškovota prizinė vieta Monake yra pačiu tinkamiausiu laiku.

K: Kaip manai, kokios piloto karjeros galimybės, kai esi pakeičiamas kito piloto, o naujokas iškart nugali lenktynėse? Tavo išėjimas iš „McLaren“ taip pat nebuvo vienas maloniausių, tad turėtai numanyti, kas dedasi Daniilo Kvyato galvoje…

SP: Aš viską suprantu kuo puikiausiai. Tu prarandi labai daug motyvacijos bei pasitikėjimo savo jėgomis. Iškart užpuola mintys, kad tavo karjerai galas, nors ji dar nespėjo tinkamai startuoti. Tačiau tada susiimi į rankas ir pradedi viską aplink vertinti kitu kampu – man taip pat viskas įvyko labai greitai, o aš buvau dar labai jaunas. Pradedi išmokti labiau atsipalaiduoti. Aš manau Fernandas (Alonsas, red. past.) yra puikus pavyzdys kaip reikia būti labiau atsipalaidavusiu. Niekas jo neišmetė, jis dėl pergalių kovojo labai daug metų paeiliui – ir staiga, dabar iškovoti taškus yra geriausias įmanomas rezultatas.  Taip, kaip lenktynininkas tu labai išgyveni, tačiau išmoksti visa tai lengviau ištverti ir atsipalaiduoti. Tad aš laukiu. Aš noriu būti TOP komandoje – ne iš tikrųjų aš noriu sėdėti TOP bolide. TOP komandai aš jau atstovavau, deja jie neturėjo TOP bolido…

K: Visad sakei, kad Monakas yra viena iš mėgstamiausių tavo trasų ir praeitą savaitgalį pagaliau čia pasiekei puikų rezultatą. O kaip dėl Monrealio kitą savaitę?  Esi ten iškovojęs prizinę vietą, tačiau buvo lenktynių kai nepelnei taškų. Ar rezultatai Monake tau suteiks papildomų jėgų?

SP: Žinoma, kad taip, jei tu vyksti į lenktynes iš prieš tai gerai nusisekusių, tu esi daug labiau motyvuotas. Monrealio trasa yra tikrai sudėtinga ir sutinku, kad mano rezultatai ten nėra patys geriausi. Tačiau bolidas elgiasi labai gerai, balansas geras, o Monake mes parodėme visiems, kad mes galime būti konkurencingi tiek per lietų, tiek šviečiant saulei, visa tai gali įvykti ir Kanadoje. Tad mes esam pasiruošę!

Reklama
avatar
1 Komentarų gijos
0 Komentarai gijose
0 Sekėjai
 
Labiausiai aktyvus komentaras
Karščiausia komentarų gija
1 Komentarų autoriai
evbi Naujausi komentarų autoriai
  Prenumeruoti  
naujausius seniausius geriausiai įvertintus
Pranešti apie
evbi
evbi

Įdomus interviu, bet arogancijos Perezo pasisakyme galėtų būti ir mažiau 🙂