Formulėje 1 visada ieškoma, kaip apeiti taisykles ir taip išnaudojus aptikta spragą nugalėti čempionatuose

FIA stebi 5 komandas, kurios nuo sezono pradžios naudoja kitokio tipo važiuokles nei ankstesniuose sezonuose.

“Mercedes”, “Red Bull”, “Toro Rosso”, “McLaren” ir “Force India” atsisakė įprastų amortizatorių savo boliduose. Vietoje to jie šiemet pradėjo naudoti hidraulinę pakabą.

Reklama

Tokios pakabos pagrindinis privalumas, kad galima daug lengviau reguliuoti bolido aukštį. Nors tiriama 5 komandos, sudėtingiausia sistemą sukūrė “Mercedes”.

Tam kad šios hidraulinės pavaros nebūtų akivaizdžiai matomos, jos buvo sumontuotos po pavarų dėžės korpusu.

Vienas dalykas, kuris būtinas naudojant šią sistemą – reikia būtinai įšildyti hidraulinį tepalą. Kol tepalas yra šaltas jis yra klampesnis, todėl bolido aukštis yra didesnis.

Tad kol tepalas neįšilęs bolidas negali važiuoti taip greitai trasoje, o inžinieriai turėtų nuspėti, kiek mm bolidas pažemės, kai tepalas įšils važiuojant pirmus lenktynių ratus. Visos komandos buvo radę būdą, kaip tai padaryti net galiojant Parc ferme taisyklėms, kurios draudžia atlikti bet kokius darbus susijusius su bolidu.

Pasirodo jie tvirtindavo karšto oro pūtikus prie važiuoklės kurie pūsdavo karštą orą į hidraulines pavaras. Tokiu būdu dar prieš išvažiuojant į apšilimo ratą sekmadienį jau bolido aukštis buvo idealus.

Azerbaidžano GP metu FIA uždraudė šildyti hidraulinį tepalą šiuo būdu, čia “Mercedes” sugebėjo rasti spragą.

Jie padarė taip: hidraulines važiuoklės pavaras sumontavo kiek įmanoma arčiau vietų kur teka jau šiltas pavarų dėžės tepalas. Išvažiavus į pasiruošimo ratą pilotas važiuodamas perjunginėja pavaras, pavarų dėžės tepalas įkaista ir taip perduoda savo temperatūrą važiuoklės tepalui. Tokiu būdu apsukęs keletą pasirengimo ratų sportininkas grįžta į garažą ir jam yra sureguliuojama važiuoklė idealiai tinkamai lenktynėms.

Kodėl negalima to padaryti pavyzdžiui dar prieš kvalifikaciją? Paprasčiausiai dėl to, kad skiriasi kuro kiekis, žinoma lenktynių metu jis mažėja ir bolidas aukštėja. Tačiau lygiai tas pats vyksta ir su klasikinę važiuoklę naudojančiomis komandomis. Svarbiausia yra lenktynių starto metu turėti reikalingą bolido aukštį, kad visi aerodinaminiai elementai atliktų savo darbą.

FIA negali sukontroliuoti “Mercedes” ir uždrausti jiems tokiu būdu šildyti tepalą, nes nėra taisyklės nurodančios kiek kartų galima perjungti pavaras važiuojant trasoje.

Tiesa čia išlenda kitas trūkumas, abu etapus sekusius po Azerbaidžano abu “Mercedes” pilotai turėjo bėdų su pavarų dėžėmis. Austrijoje 5 pozicijom žemiau startavo Lewisas, Anglijoje tokią pačią baudą gavo Valtteri Bottas.

Šiandien prieš kvalifikacinius važiavimus Patas Simondsas klausė Toto Wolffo, kodėl staiga pradėjo gesti “Mercedes” pavarų dėžės. Abiejuose boliduose buvę agregatai buvo įveikę tik apie 4000 km, o tai yra vieni niekai pasak Pato.

Toto Wolffas sakė: “Stengdamiesi nenusileisti “Ferrari” mes truputį perlenkėme lazdą”.

Tai lyg ir patvirtintų, kad nors kilometrų įveikta nedaug, tačiau perjungimų skaičius atliktas nepalyginamai didesnis nei anksčiau.

Dar vienas didžiulis šios sistemos pliusas yra tas, kad “Mercedes” šios sistemos pagalba išsprendė savo turėtas problemas su padangomis. Anksčiau jie buvo viena labiausiai padangas nudėvinčių komandų. Kai greičio persvara yra milžiniška, kaip ankstesniais sezonais, tai nebuvo didelė bėda. Šiemet kita istorija, nes vyksta labai artima kova su “Ferrari” tad vokiečiams turbūt būtų labai sunku kovoti dėl pergalių.

Reklama
Dalintis

Komentarai

Pranešti apie
avatar
wpDiscuz