Oficiali Formulės 1 svetainė paskelbė interviu su sėkmingiausios komandos per pastaruosius 3 sezonus vadovu, siūlome ir Jums pasiskaityti Toto Wolffo atsakymus į užduotus klausimus.
Klausimas: Toto, iš dvylikos galimų, Jūsų komanda iškovojo vienuolika pergalių, o vienintelė praleista proga, kai Jūsų pilotai susimovė – ir visa tai jau vyksta trečius metus iš eilės. Ar siekti pergalių vis dar įdomu?
Toto Wolffas: Kai tik prarasi jaudulį pergalei – taip pat prarasi meilė sportui! Mums patinka toks sportas, nes čia juntama konkurencija kiekvieną savaitgalį – ir nieko nėra geriau už pergales. Žinoma, visada gali kelti filosofinius klausimus: ar baimė pralaimėti yra didesnė nei noras nugalėti? Arba skausmas juntamas pralaimėjus! Asmeniškai man, turbūt, taip! Bet nepaisant viso to, treti metai iš eilės, lenktynių savaitgaliai man kupini gerų jausmų.
K: Įdomiausi lenktynių momentai, šiemet, būna tada, kai Jūsų pilotai kovoja ir apsistumdo trasoje. Jūs tikrai kalbėjotės su pilotais apie šito išvengimą, kai būtent po tokių lenktynių Jūs susilaukiate daugiau dėmesio iš spaudos, nei po eilinės pergalės?
TW: Po visų metų mes įsitikinome, kad tokia artima kova tarp pilotų iššaukia nemalonią tarpusavio trintį – tačiau tai sukuria antraštes. Kaip bebūtų mums reikia rezultatų. Būtent tai ir svarbiausia! Pelnyti taškai sezono gale tau garantuoja čempiono titulus – ne pirmieji puslapiai pilni nuotraukų su sudaužytais bolidais! Būtent dėl to kontaktai tarp abiejų mūsų pilotų yra nepriimtini. Taškas!
K: Na bet Bernies Ecclestones yra pasakęs, kad: Jūs esate populiarumo viršūnėje tada, kai Jūsų pilotai atvirai kovoja…
TW: Aš esu tikras Jis vis dar kupinas gerų prisiminimų iš Barselonos. Žinoma: tai buvo gerai! Abu „Mercedes” pilotai iškrito ir tam buvo atvertas kelias kitos kartos super žvaigždei: Maxui Verstappenui. Tad jei nekreipsime dėmesio į mus, tada galėtumei sakyti, kad Formulei 1 buvo labai geras sekmadienis!
K: Po to Jūs su pilotais, žinoma, pasikalbėjote, bet iš šalies tai atrodo nedavė jokių vaisių. Tad kas seka po tokių kalbų? Kokie planai, kad tai nepasikartotų?
TW: Jei tokia situacija pasikartotų, kai mes netenkame bolidų trasoje ir vienas ar net abu mūsų pilotai būtų kalti dėl iškilusios situacijos – taip nubraukdami 1500 žmonių darbą ir kenkdami reputacijai „Mercedes” ženklui – tokiu atveju, mes imsimės veiksmų ir abu pilotai apie tai puikiai žino. Mes visada sakėme, kad mums svarbu, kad pilotų sudėtis būtų veiksminga ilgalaikėje ateityje, mes žiūrėsime ar tai kartosis, mes turime sugebėti išlaikyti kontrolę situacijose, ir savo nuomonės mes laikomės toliau.
K: Po vienuolikos GP pasikeitė lyderis pilotų čempionato įskaitoje, o po Vokietijos etapo Lewisas dar labiau padidino persvarą. Jau atsirado žmonių statančių savo pinigus už Lewisą. Sakykite nuoširdžiai, Jūs dar tikite, kad Nico pavyks esamą situaciją pakeisti?
TW: Taip, jis tai gali. Sezonas įpusėjo, o pilotus skiria tik 19 taškų. Tai yra mažiau nei gaunamas taškų kiekis už vieną pergalę – Nico labai stiprus kvalifikacijose. Manau abu yra tokioje pačioje situacijoje (kovoje dėl čempiono titulo, red. past.).
K: Pergalei reikia būti stipriu psichologiškai – ar Nico yra pasirengęs „Trenkti iš peties”?
TW: Be abejonės!
K: Žvelgiant į statistiką Lewisas buvo labiau lydimas sėkmės – net kai atėjo į F1 pirmąją pergalę jis iškovojo pirmame savo sezone. Tuo tarpu Nico nugalėjo GP2 čempionate ir iškovoti pergalę čia jam prireikė net 5 metų. Nejaugi tai niekaip nepaveikia psichologiškai?
TW: Ne, nemanau. Jei papuoli į Formulę 1 ir čia skini pergales, esi labai stiprus psichologiškai. Nico karjeros aplinkybės kardinaliai skiriasi nuo Lewiso, kuris savo karjerą pradėjo pergales galinčioje skinti komandoje „McLaren”. Visgi jei jis nebūtų nugalėjęs, tada būtų kažką reiškę. Šiuo metu Nico artimiausias konkurentas yra Lewisas, kuris turbūt pats geriausias šiuo metu esantis pilotas F1, žinoma tai didžiulis iššūkis, tačiau Nico jį priima.
K: Netekus bet kurio kito piloto Formulė 1 niekuo nepasikeistų. Tačiau be Lewiso ji taptų ne tokia įdomia, ne dėl to, kad vairavimo įgūdžiai kitų pilotų yra prastesni, tiesiog vienintelis Hamiltonas papuola į įtakingiausių žmonių rinkimus kaip kad Rihanna, Kayne West, Pharrell Williams ar Kim Kardashian. Kaip Jums pavyksta jį išlaikyti?
TW: Tol kol pilotas atlieka savo darbą gerai, už kurį jam mokama, mes nesikišame į jo asmeninį gyvenimą. Visi gali turėti draugų bet kokiam socialiniam rate. Tai galioja abiems pilotams – bei bet kuriam komandos nariui. Na ir žvelgiant į pastaruosius trejų metų rezultatus matome, kad tai teisinga komandos politika. Ar tai taps sėkmingos ateities receptu ateityje? Nežinau!
K: Ar Jūs norite pasakyti, kad: tam, kad Lewisas būtų laimingas – visgi jis turi labiausiai „sudėtingą” gyvenimo būdą – Jūs paliekate jį ramybėje?
TW: Ne visai taip: mano darbo aprašyme nėra punkto, kad aš turiu žiūrėti, kad kažkas būtų laimingas. Mano darbo užduotis yra užtikrinti sąlygas geram ir kokybiškam darbui komandos viduje, kad visa tai duotų aukščiausius įmanomus rezultatus – pilotai yra sudedamoji viso to dalis. Įvertinti veiksnius, kurie leidžia pilotams siekti geresnių rezultų, yra labai svarbu – bet aš nesu „Kalėdų Senelis”! (Juokiasi)
K: Žvelgiant į turnyrinę lentelę, Jūs jau galite imti atostogų ir keliauti namo iki sekančio sezono, pergalė gamintojų čempionate yra beveik garantuota. „Red Bull” vis dar kenčia nuo „Renault” variklio galios trukumo, o „Ferrari”, panašu, neranda savęs. Ar Jus stebina „Ferrari” šlubavimas?
TW: Manęs dar nepasiekė žinios, kad mes gavome apdovanojimą ir čempiono titulą gamintojų įskaitoje – tad dar devynis kartus mes atvyksime į etapus! Mes esame skeptiškai mastantys žmonės ir kol yra bet kokių matematinių galimybių, mes netikime savo pergale. Netikėsime nei viena diena anksčiau. Jei kalbėti apie konkurentus: „Ferrari” komandoje visada keliami maksimaliai aukšti reikalavimai – visa tai pasiekti yra visai kitas reikalas. Tam reikia laiko – dažniausiai tai nėra tiesiog lipimas į kalną, dažnai būna ir nuopolių. Tad ko gero, po stipraus 2015 metų sezono, mes dabar matome šiokį tokį nuopolį. Tačiau esu tikras, kad jie gerina savo pozicijas. „Red Bull” aiškiai išnaudoja „Renault” progresą – kitų metų taisyklės suteikia labai daug galimybių. Tad palaukime.
K: „Red Bull” dabar yra antri komandinėje įskaitoje – ar dabartinė rikiuotė taip ir atrodo?
TW: Dar liko daug lenktynių – šiemet didelių bolidų atnaujinimų jau nepamatysime, tad dabar viskas priklausys nuo to, kaip bus išnaudojama tai kas turima. Tai, kad dabar yra atsilikinėjama, kitą sezoną gali garantuoti aukščiausias vietas. Visada reikia žvelgti į tolimesnę viziją ir tada daryti išvadas, kaip viskas klostosi.
K: Persivilioti kitos komandos narį pas save tapo įprasta veikla Formulėje 1 – „Mercedes” taip pat ne išimtis. Koks kitas kitos komandos narys labai domina Jus?
TW: Niekas, nes pas mus yra užtektinai tiek vaikinų tiek merginų, kurie puikiai atlieka jiems pavestas užduotis,. Tai žmonės, kurie yra kupini tinkamos energijos ir nusiteikimo. Ir visa tai yra bendra nuomonė visoje komandoje, nes nei vieno komandos nario nesugebėjo persivilioti kitos komandos. Mes esame labai stabili žmonių komanda jau kurį laiką.
K: Jei žiūrėsime į kitų metų bolidus, tai pamatysime, kad kitais metais variklio galia praranda svarbą, atsiranda didesnė oro generuojama prispaudžiamoji galia. Kaip Jums sekasi šiuo klausimu? Ar Jūs nežvilgčiojate į kitų komandų nuveiktus darbus?
TW: Aš tiesiog myliu mūsų aero specialistus! (Juokiasi) Aš nei vieno Jų neiškeisčiau į nieką kitą!
K: Pakalbėkime apie Jus. Jūs pasiekėte stebėtinų karjeros aukštumų F 1 per stebėtinai trumpą laiką. Ar yra dar dalykų, kuriuos Jūs norėtumėte pasiekti čia, o gal sekanti karjeros stotelė balandžių auginimas Bali?
TW: Manau tai pats pavojingiausias klausimas, kuris buvo užduotas per labai ilgą laiko tarpą! (Juokiasi) Surimtėkime: Man patinka tai, ką aš veikiu – ir man labai patinka dirbti su visais esančiais komandoje. Kad ir kiek streso kelia pasiruošimas lenktynėms – tomis akimirkomis, kai esu trasoje ir dirbu su visais komandos nariais, aš atvirai galiu pasakyti, kad tai yra geriausios mano karjeros akimirkos. Visgi aš geriau būsiu čia, nei Bali su balandžiais. Tačiau, kas gali pasakyti, kas bus ateityje. Kai mano idėjos išseks, kai kris mano pasitenkinimo lygis aš liausiuosi – tačiau ta diena dar neišaušo.
K: Jūs garsėjate tuo, kad mėgstate viską susiplanuoti toli į ateitį, tad galbūt yra kažkas, ką Jūs norėtumėte nuveikti vėliau…
TW: Taip, aš visada užsibrėžiu sau tikslus. Aš skatinu save juos pasiekti, ir kai pasiekiu, patirtis rodo, kad atsiveria naujos durys. Kur veda šios durys aš pasakyti negaliu. Tačiau patirtis „Mercedes” komandoje buvo nuostabi ir esu gali būti, kad dar daug gerų metų laukia čia.
K: Tad Jus nekamuoja kitų vadovų svajonės, kad išauš diena, kai Jūs galėsite ramiai sėdėti užmiestyje ir stebėti, kaip auga bulvės?
TW: Ne, ne bulvės, ne balandžiai. Man 44-eri ir aš mėgaujuosi tuo, ką darau. Gal, vėliau, kai pasensiu, tokios mintys neduos ramybės – bet dabar, man pasidaro nuobodu po 48 valandų atostogaujant. Man reikia įdomaus ir netgi kupino streso darbo. Yra dar vienas džentelmenas – kuris valdo visą F 1 – jis irgi drėbtas iš to pačio molio: mes darome tai, kas teikia didžiausią malonumą – nesvarbu, kaip sunku tai bebūtų.
K: Tada pasakykite, kas yra sėkmė Toto Wolffui?
TW: Užsibrėžtų tikslų įgyvendinimas. Mėgavimasis tuo ką veikiu. Netgi spręsti sunkumus, kaip įkvėpimą tolimesnei sėkmei.
Kaip aš nekenčiu Wolfo tiesiog kaip asmenybės žmogaus ir t.t. Nežinau kodėl. Toks pasikėlęs, arogantiškas…. Kažkodėl iš visų F-1 komandų vadų, būtent jo žiauriai nemėgstu.
Man tai jis dažnai perdeda, tam tikrose situacijose, tai irgi toks neatrodo patikimas 😀
Nu chebryte Flavio ar Rono nlb kas perspjaus
Nu tie du irgi geri, net sakyciau sitie du Wolfa lenkia stiprokai, nors Wolfas anuos po biski vejasi 😀