Interviu su Guentheriu Steineriu iš „Haas F1“

0
Guenther Steiner

@i.ytimg.com

Šiemet debiutavo nauja F1 komanda – „Haas F1“. Komandai sekasi puikiai, turint omeny, kaip sekdavosi komandoms naujokėms pastaraisiais metais. Komanda iškovojo taškų jau pirmame GP,  viso jų iškovojusi yra 28 ir komandinėje įskaitoje žengia 8. Oficiali Formulės 1 svetainė pasisodino ir uždavė klausimų šios komandos vadovui Guentheriui Steineriui.

Reklama

Klausimas: Kaip Jūs ruošiatės lenktynėms SPA, ypač nepastoviam orui, šioje trasoje būna taip, kad pusė jos apšviesta saulės, o kitoje lyja ir yra labai slidu?

Guentheris Steineris: Šioje vietoje viskas ką gali komanda tai treniruotis, kad sustojimai padangoms keisti būtų kuo trumpesni. Visa kita gula pilotams ant pečių: ką jiems daryti ir kada tai daryti. Viskas priklauso nuo vairuotojų profesionalumo.

K: Vokietijoje reikėjo taupyti kurą, ten reikia laikyti nuspaustą greičio pedalą du trečdalius trasos, o Spa yra pusantro kilometro ilgesnė, o spausti greičio pedalą reikia tiek pat. Kiek kuro taupymas atsilieps lenktynių strategijai?

GS: Taupyti kurą reikės labai panašiai, kaip ir Vokietijoje, labai svarbu momentas, kai reikia atleisti greičio pedalą. Dabar, kai radio transliacijos vėl leidžiamos ši užduotis palengvėja, inžinieriai dabar gali patarti lenktynininkams, seniau pilotai galėdavo klausti, o inžinieriai buvo priversti tylėti.  

K: Spa būdinga tiesiosios ir posūkiai, kurie susijungia į siaurą, greitą, vingiuotą sektorių, ypač nuo 8 iki 15 posūkio. Kaip Jūs nustatote bolidą, kad jis tiktų įvairioms trasos dalims? Ar Jūs aukojate greitį vienoje dalyje, kad turėtumėte pranašumą kitoje?

GS: Kaip ir Hokenheime, mes bandome rasti aukso viduriuką. Reikia rinktis tarp labai mažos prispaudžiamosios galios ir didelio greičio vienoje trasos dalyje ir didelės prispaudžiamos galios ir gero sektoriaus laiko vingiuotoje trasos dalyje, tačiau tada prarandi laiką greitosiose dalyse.

K: Spa labai dažni saugos automobiliai. Jei šiemet tai vėl kartosis, nesvarbu ar tai bus saugos automobilis ar virtuali jo stadija, kaip tai atsilieps Jūsų planuojamai strategijai? Ar Jūs įtraukiate saugos automobilio galimybės stadiją planuodami lenktynių strategiją?

GS: Saugos automobilis visada yra įtraukiamas taip, kad tai gautųsi pranašumas. Strategija labai priklauso nuo to, kuriame rate pasirodys saugos automobilis, tai lemia ar mes liksime trasoje ar užsuksime į techninio aptarnavimo juostą. Svarbiausia, prieš prasidedant lenktynėms žinoti, ką darysi jei saugos automobilis pasirodys. Tačiau tai kintanti informacija ir tau tenka prisiderinti, nes lenktynių metu visada gauni daug informacijos, kaip dirba padangos, taip pat ir matai kokioje vietoje ir kokiu tempu važiuoja konkurentai.

K: Padangos ir kaip jos dils pernai buvo pagrindinė kalbų tema prieš Belgijos GP. Dabar toms kalboms sukanka metų sukaktis, tad ar šiemet padangos vis dar yra pagrindinis nežinomasis? O gal kai „Pirelli“ pristatė tris padangų mišinius lenktynėms tapo lengviau?

GS: „Pirelli“ pasitempė nurodydami minimalius padangų slėgius, aš manau tai labai pagelbėjo. Jie gauna labai daug informacijos iš visų komandų, o paskui mums duoda patarimus. Paprastai tai patarimai kokie minimalūs galimi slėgiai bei kiek ratų jie rekomenduoja įveikti. Visų svarbiausias patarimas yra minimalaus slėgio, kuris būna parenkamas išanalizavus visus duomenis iš visų komandų. „Pirelli“ padarė nuostabų darbą šioje vietoje ir tai mums labai padeda.

K: Ar ir dabartinės kartos padangos turi tik tam tikrą galimų apvažiuoti ratų skaičių, nes po to kai jos nusidėvi tempas lenktynių tempas krinta labai drastiškai?

GS: Dažniausiai, taip. Paprastai tai labai plonytė riba, nes kai sustojimui atvažiuoja pilotas, padangos būna beveik nudėvėtos. Tačiau kartais būna ir taip, kad padangų likutis dar būna apie 20 %, tačiau užsuki vistiek, nes ratų įveikimo laikai būna prasti, tad jokios prasmės likti trasoje.

K: Kaip svarbu yra žinoti, ką galima sakyti radijo ryšiu ir ko ne?

GS: Labai gera žinoti, kad dabar būsi nubaustas už kažkokį pažeidimą, kurio nesistengei padaryti. Anksčiau buvo labai neaišku ką gali pranešti ir ko ne, tad buvo labai sunku nepažeisti taisyklių. Dabar galime sakyti tai kas reikalinga. Jei pažvelgtume į praeitį ir paklausytume, kas buvo pranešinėjama pilotams, tai suprastumėte, kad viskas kas buvo pranešama, buvo daroma ne tam, kad pilotas važiuotų greičiau, o tam, kad būtų pašalinama arba išsprendžiama vienokia ar kitokia problema. Aš nemanau, kad tai padaro lenktynes nuobodžiomis. Aš neįžvelgiu čia nei nuostolių nei pergalių, tiesiog komandoms dabar daug lengviau, kai informacija gali būti pateikiama aiškiai.

Reklama
avatar
  Prenumeruoti  
Pranešti apie