Oficiali Formulės 1 svetainė patalpino interviu su Christianu Horneriu.

Daug kalbų buvo apie tai jog į Ispaniją „Red Bull” atsivežė daug atnaujinimų. Ispanijoje ant podiumo užlipo komandos lenktynininkas Danielis Ricciardo, kuris iškovojo 3 vietą lenktynėse. Visgi atsilikimas nuo pirmųjų dviejų vietų buvo milžiniškas, tad kokie šansai kovoti dėl pergalių šiemet? Šiuo ir kitais klausimais apie sutartis, variklio atnaujinimus, Adrianą Newey buvo klausiama komandos vadovo Christiano Hornerio.

Klausimas: Christianai, Ispanijoje buvo atsivežtas pirmas didelis „Red Bull” komandos bolido atnaujinimas. Viskas buvo susiję su pačiu bolidu, tad tai Jūsų komandos nuopelnas. Variklio atnaujinimo iš „Renault” nesulaukėme. Ar Jūs patenkintas šio milžiniško darbo rezultatais?

Christianas Horneris: Visa tai yra darbo sezono metu dalis, bet taip, Barselonoje buvo atvežtas didelis atnaujinimų paketas. Pirmieji ženklai tikrai teigiami – tačiau kaip ir su visais naujais dalykais, jie turi „susigulėti”, kad galėtai pasakyti savo galutinį nuosprendį. Barselonoje mums reikėjo daug dirbti su bolido nustatymais, kad rastume kada viskas veikia geriausiai. Ir mums pavyko visa tai pasiekti iki tokio lygio, kad Danielis užliptų ant apdovanojimų pakylos. Manau ir Maxui tai galėjo būti geros lenktynės, nes jis viso savaitgalio metu buvo pakylėtas prisiminimų apie pernykščius pasiekimus.

Reklama
@RedBullRacing
Maxas Verstapenas nugalėjo pernai vykusiose Ispanijos GP lenktynėse

K: Ar Jus nustebino, kad atnaujinimai taip gerai veikė nuo pat pradžių?

CH: Na paprastai labai retai kada pasiseka taip, jog atsivežus atnaujinimus ir juos sumontavus ant bolido jie nuo pat pradžių veiktų be priekaištų. Viskas turi derėti tarpusavyje. Tačiau dabar mes galime matyti, kad ir vėl žengėme žingsnį į priekį ir priartėjome prie pirmaujančiųjų. Mes atsiliekame tik keliomis dešimtosiomis nuo „Ferrari” ir apie 0.6s nuo „Mercedes”. Be to neapleidžia nuojauta, kad dar liko neišnaudoto potencialo iš viso ką mes turime, tad ateityje turėtume dar pagreitėti.

K: Na Jūsų atsilikimas vis mažėja: 1.8 s Australijoje, 1.2 s Kinijoje, 0.8 s Bahreine…

CH: …cha, tačiau Rusijoje vėl buvo 1.2 s vien dėl trasos natūros. Bet taip, 0.6 s Barselonoje, šia kryptimi mums reik dirbti ir toliau.

K: Dabar laukiate „Renault” variklio atnaujinimo. „Renault” gamyklinė komanda skelbia, kad jie jį turėtų naudoti Azerbaidžane. O kaip dėl „Red Bull”?

CH: Viskas yra derinama. Jie mums pažadėjo, kad tai bus tuo metu, kai bus pereinama prie trečio variklio skirto šiam sezonui. Žinoma mes norime visa tai gauti kuo greičiau. Mes labai norėtume, kad tai būtų Kanadoje. Kiekvieną savaitgalį mes bažnyčioje meldžiamės, kad tai įvyktų kuo greičiau. (Juokiasi)

K: O ar yra prasmės taip skaidyti atnaujinimų įdiegimus: pirma važiuoklė, po to variklis? Kaip Jūs žinosite kad dėl prastų rezultatų kaltas ne bolidas o variklis?

CH: Na mes galime dirbti tik su tuo kas yra mūsų valdžioje. Ir mes darome viską kas mūsų galioje su tuo ką turime. Aš net neabejoju, kad antroji sezono dalis mums bus daug sėkmingesnė, nei pirmoji.

K: „Red Bull” patarėjas Helmutas Marko sakė, kad labai tikėtina, jog šiam sezone Jūs jau nekovosite dėl pergalių. Ar taip yra iš tiesų?

CH: Cha cha, čia turbūt pasireiškia jo austriška natūra. Jam visada atrodo, kad stiklinė yra pusiau tuščia. (Juokiasi) Helmutas visada greitai ir stipriai sureaguoja į įvykius – tiek gerus, tiek negerus. Turbūt aš esu ilgiau neprarandantis vilties. Aš tikrai tikiu, kad antroje pusėje fortūna daugiau šypsosis mums.

K: Dabar Jūs kovojate dėl 3 pozicjos…

CH: Šiuo metu mes esame labai vieniši. Mes siekiame įsijungti į kovą su galingaisiais! Ir jai mums tai pavyktų pasiekti, yra galimybė jog vienas mūsų pilotų galėtų diktuoti sąlygas pilotų įskaitoje. Visgi jei bus 6 pilotai kovojantys dėl pergalės, tai čempionato dinamika pakinta labai stipriai.

K: Jūs sakote, kad siekiate papulti į vieną žaidimo aikštelę su „galingaisiais”. Bet visai neseniai Jūs ir buvote tie „galingieji”…

CH: Taip, tai tiesa. Bet pernai mes įrodėme, kad mokame pakilti iš pelenų, kaip koks feniksas! Lygiai prieš metus mes turėjome tiek pat taškų kaip dabar, bet sezono eigoje sugebėjome pasivyti ir aplenkti „Ferrari”. Niekas nieko panašaus nesitikėjo 2016 sezono pradžioje. Tad reikalai greitai gali pasikeisti. O vienas svarbiausių pokyčius atnešusių faktorių pernai buvo būtent variklio atnaujinimas, kurį įsidiegėme Monake.

CH: Taisyklės buvo pakeistos iš ties iš pagrindų ir mes turime pripažinti, kad „Mercedes” ir „Ferrari” padirbėjo geriau nei mes ieškodami kelių, kaip jomis geriau pasinaudoti. Mes turėjome keletą problemų su skaičiavimais, bet jos jau išspręstos. Dabar mes esame gerame kelyje, tačiau, žinoma, mes dabar turime dirbti dvigubai daugiau, tam, kad pasivytume.
K: Ar Adrianas Newey prarado savo magiškuosius sugebėjimus?
CH: Aš taip nemanau. Taip, Jam dabar tenka derinti laiką skiriamą Formulei 1 ir pažangioms technologijoms, tačiau jis sunkiai dirbo prie šio bolido – o jį supa tikrai talentinga komanda.

 

K: Abu pilotai turi kontraktus galiosiančius po šio sezono, tai buvo labai gerai Jūsų suplanuota, kitu atveju jie jau galimai dairytųsi kitų vietų sekantiems sezonams…

CH: Cha, jei jau investuoti į žmones tai investuoti ilgalaikiui projektui – su Danieliu, Maxu ir Sebastianu buvo būtent taip. Jų sutarčių sąlygos yra labai aiškios.

K: Žiūrint į „Red Bull” ir į „Toro Rosso” komandų variklių situaciją yra suprantama, kad Jūs siekiate galimybės turėti nepriklausomą variklių tiekėją Formulėje 1. Jūsų manymu, kiek neatidėliotina tai yra?

CH: Kiek man žinoma vyksta labai sveika diskusija tarp Rosso Brawno, FIA ir skirtingų variklių tiekėjų – abu nepriklausomi ir automobiliniai. F1 būtinai reikia keisti požiūrį į variklius, tai yra pagrindinis elementas užtikrinantis ateitį – tiek žiūrint į kainą, tiek į variklio galimybes, tiek dėl skleidžiamo garso, tiek dėl pačio šou. Tai yra labai svarbūs klausimai, kuriuos reik išspręsti. Aš esu įsitikinęs, kad komercijos teisių valdytojui būtų paranku turėti bent vieną nepriklausomą variklių tiekėją, kurio variklis nenusileistų gamykliniams varikliams. Visa tai atimtų šiek tiek galių iš gamintojų, nes dabar jei jie nuspręstų pasitraukti iš sporto visos komandos klientės liktų be variklių.

K: Kai kur pradėjo sklisti kalbos, kad „Mercedes” padės „Honda” tobulinti variklius. Ar Jūsų žiniomis „Mercedes” yra pateikusi panašų pasiūlymą „Renault”?  Visgi jie gamina gatvei skirtus automobilius, kuriuose montuojami vieni kitų varikliai…

CH: Man tai nėra žinoma. Ir aš būčiau labai nustebintas, jei toks bendradarbiavimas „Mercedes/Honda” apskritai įvyktų. „Honda” turi labai talentingą Mario Illieną, manau jis sugebės išspręsti visas bėdas. „Renault” ir „Mercedes”? Manau šiam klausimui pagrindinė kliūtis būtų ta, kad „Renault” tiekia variklius „Red Bull”.

K: Pabaigai pabaikite frazę „Nesugebėjimas nugalėti mane daro…

CH: …alkanu siekti pergalių!”

 

Reklama

2 Komentarai (-ų)

  1. „cha, tačiau Rusijoje vėl buvo 1.2 s vien dėl trasos natūros. Bet taip, 0.6 s Barselonoje, šia kryptimi mums reik dirbti ir toliau.” Kažkaip keista, nepanašu man, kad jie 0.6 isspaude…. Ir čia gal vėlgi viskas priklauso nuo trasos konfigo, nes per bandymus buliai Barselonoje irgi neblogai važiavo palyginus su Ferrari ir Mercedes

Palikite atsakymą

Rašykite savo komentarą
Įveskite savo vardą čia