Detalus žvilgsnis į „Mercedes” avarijos priežastis

1
@Motorsport

[media-credit id=13 align=”aligncenter” width=”763″]f1-spanish-gp-2016-mercedes-amg-f1-steering-wheel[/media-credit]

Dar ilgai niekas nepamirš Ispanijos GP pirmame rate įvykusios „Mercedes” pilotų tarpusavio avarijos. Po lenktynių išaiškėjo, kad pagrindine tokios nesėkmės priežastimi įvyko klaidingas Nico Rosbergo bolido variklio nustatymas.

Reklama

Dar sekmadienį vakare „Mercedes” tikino, kad reikia laiko, norint detaliai suprasti avarijos priežastis, tačiau jos greitai išaiškėjo. Starto metu kiekvienas lenktynininkas ant savo automobilio vairo nustato tam tikrus daviklius varikliui, siekiant starto metu turėti kuo daugiau galios. Būtent šioje vietoje suklydo N. Rosbergas.

Apšilimo rate lenktynininkai atlieka nemažai įvairių procedūrų ant vairo, ruošiantis startui. Vienas iš paskutinių įvykdomų žingsnių yra vairo kairėje pusėje esančiu ratuku variklio veikimą nustatyti į „STRAT 3” režimą (strategiją Nr. 3 – red. past.). Ši strategija numato, kiek kuro eikvos variklis, kiek elektros energijos bus naudojama ir kiek skiriama MGU-K elementams. Įprastai lenktynių metu visi šie nustatymai vykdomi ne vienu, o keliais įvairiais mygtukais ir davikliais, tačiau starto procedūros metu užtenka jau minėto „STRAT” daviklio.

N. Rosbergo atveju jis praleido šią seką ir vietoj nustatymo „STRAT 3” paliko variklį veikti „STRAT 12” režimu. Būtent šie nustatymai leidžia varikliui taupyti kurą ir energiją.

Nepaisant to, kad vokietis liko su įjungtu taupymu režimu, starto metu jis buvo greitesnis už Lewisą Hamiltoną. Tai įvyko dėl to, kad N. Rosbergo bolidas eikvojo iki tol dar sukauptą energiją, kurios užteko ne ilgam. Jau trečiame posūkyje vokiečio bolidas prarado apie 160 arklio galių, lyginant su L. Hamiltonu.

Įveikiant trečiąjį posūkį, iš L. Hamiltono bolido aiškiai matėsi, kad N. Rosbergo automobilio gale įtaisyta raudona lemputė žybsi – tai reiškia, kad šis automobilis važiuoja energijos taupymo režimu. L. Hamiltonas pastebėjo šią klaidą, tačiau jų greičių skirtumas buvo per didelis ir britas nespėjo išvengti kontakto.

Savo klaidą suprato ir vokietis. Jis iš karto pakeitė savo variklio veikimo režimą į „STRAT 3”, pakeitė stabdžių balansą ir paspaudė mygtuką „OT” (lenkimas – red. past.). Tai turėjo suteikti maksimalų greitį akimirksniu, tačiau visos pastangos buvo padarytos per vėlai.

L. Hamiltonas stengėsi išvengti avarijos išvažiuodamas ant žolės N. Rosbergui iš dešinės, tačiau praradęs kontrolę prieš ketvirtą posūkį britas įsirėžė į vokiečio automobilį. Tai buvo pirmasis kartas nuo 2011 m., kai nefinišavo abu „Mercedes” pilotai.

Reklama

1 komentaras

Palikite atsakymą

Rašykite savo komentarą
Įveskite savo vardą čia