

Jau keletą mėnesių iš eilės netyla kalbos dėl pilotų galvų apsaugojimą papildomai, šiandien vyks balsavimas ar „Halo” bus naudojamas nuo kitų metų. Skaudžiausia netektis įvyko visai neseniai, kai Jules Bianchi trenkėsi galva į traktorių bandžiusį pašalinti kitą bolidą po avarijos. Jules pragulėjo komoje ilgą laiką ir po to mirė.
Tačiau tai ne vienintelė galvos trauma, dar visi pamena, kaip Felipei Massai šalman rėžėsi Rubenso Barichello vairuojamo „Brawn” bolido nuolauža. Nors siūloma Halo sistema, Felipes galvos galbūt nebūtų apsaugojusi, tačiau Jules atveju gal būtų buvę visai kitos pasekmės.
Kaip skelbiama šiandien per pietus rinksis visa F1 grietinėlė spręsti šio klausimo. Pietauti susirinks visa FIA, visų komandų vadovai ir kiti Formulę 1 valdantieji.
Kaip visada nuomonės šiuo klausimu skiriasi, vienos komandos yra už, kitos prieš, tačiau net ir aukščiausiuose valdymo sluoksniuose nuomonės skiriasi. Pavyzdžiui Jeanas Todtas, FIA prezidentas, yra už tokios saugumo priemonės įvedimą, tam jo komanda paruošė ilgą prezentaciją su daug skaičių ir visa tai buvo pristatyta pilotams penktadienį prieš Vengrijos GP, sakoma, kad ta prezentacija pakeitė Lewiso Hamiltono nuomonę, kuris buvo griežtai prieš tokio įtaiso atsiradimą ant bolidų. Na, o Bernies Ecclestones garsiai rėžia, kad ši sistema sukels dar daugiau saugumo problemų, nei kad yra dabartinėje Formulėje 1.
Žinoma daugiausia klausimų kyla bolido apvirtimo atveju, taip pat gaisro, nes šis įtaisas sukelia papildomų trukdžių išlipant iš bolido. Užkulisiuose kalbama, kad 6 komandos pritaria Berniui ir turėtų balsuoti prieš tokio įrenginio atsiradimui, kaip balsuotų likusios niekas nežino. Taip pat šnabždamasi, kad jei Berniui ir pavyktų įkalbėti daugumą balsuoti prieš, tai Jeanas Todtas tiesiog išleistų įsakymą, kad „Halo” sistema taptų privaloma, nori to komandos ar ne.
Jensonas Buttonas su Nico Rosbergu pasakė apskritai nesuprantantys, kodėl komandos turi balsuoti, jei tai yra saugumo klausimas ir dar daugiau, kodėl kitos komandos nenori, kad šis sportas taptų saugesnis. Jų manymu jei tai yra saugumo klausimas ir pagal FIA pristatymą viskas gerai paskaičiuota, tai turėtų būti savaime suprantamas dalykas.
FIA skelbia, kad jei visgi bus sutarta dėl šios sistemos naudojimo ant kitų metų bolidų, tai „Halo” bus gaminama vieno gamintojo, kad nebūtų gudraujama ir ši sistema nebūtų panaudota, kaip papildomas aero elementas, arba kaip nors išlengvintas ir t.t.
„Red Bull” komanda siūlė kitą sprendimą, vadinamą „Aero screen” kuris iš principo yra priekinis automobilio stiklas, tačiau išbandė ir „Halo” sistemą ir po bandymo paskelbė, kad jų siūlomas variantas yra geresnis, tačiau FIA kažkodėl balsavime bus svarstomas tik „Halo” įtaisas, prieš kurį beje „Red Bull” pasisakė balsuosianti prieš.
Liks visi nieko nepese, kaip visada. RedBull balsuos pries, nes jiem netinka. Galiausiai FIA paimms ir patys priverstinai padarys pakeitimus, nes jie turi teise priimti bet koki sprendima, net nesutikus komandoms, kuris ‘butinas saugumui’
Na nežinau, man atrodo, kad tas halo nė kiek neprisideda prie saugumo, gal net priešingai, pavyzdžiui gaisras koks, ar apsivertimas, pilotui šansų greitai išlipti sumažėja. Ir vistiek tai neapsaugo nuo skeveldrų, kurios tikrai dažniau laksto nei dideli objektai. Išvis, kažin ar būtų tas halo taip peršamas, jei Wilsonas nebūtų gavęs tokio smūgio į galvą iš skriejančios nemažos dalies.
Na, as manau, kad halo ‘katapulta’ principu turetu nusiimt, kazka aktyvavus, jis turetu pats atsokt. Vienintelis neaiskumas man, ka daryt apsivertus, bet tikriausiai kazkoks sprendimas yra, kitaip neprastuminetu taip stipriai sitos sistemos.
O del nuolauzu sutinku, ji visiskai neapsaugos, aisku gali pasisekt, bet cia jau butu sekme.
Kaikurie diskutuoja, kad viskas ok su halo yra lygiose grasos, bet pvz SPA , Eau Rogue posukyje gali but bedu, nes halo pridengia vaizda, Monakas sako irgi gali but nesaugus su halo.
http://i.imgur.com/at3O9en.jpg
https://pbs.twimg.com/media/CcndzUCXEAAojWA.jpg
http://i.imgur.com/3szuzir.png
Eau Rouge gali būti bėdų, nes tikrai per tą vidurį gali pilotas nematyti kito, kuris, tarkim apsisuka posūkio viduryje. Per vėlai pamačius, galiausiai gali būti tiesiog per vėlu stabdyti.
Man atrodo pradziai reiketu testus gerus padaryti, per visas trefkes duot pavaziuot pusei komandu, kad savo feedbacka galetu papasakot.
Ir minimum nuo 2018 galbūt įvest po tų testų.
Dabar idomiai gaunasi, nori padaryt grazesnius bolidus 2017, kad duagiau zmoniu ziuretu ir panasiai, bet tuo pat metu nori uzdet halo 😀 lol