Sezono uždarymas: Abu Dabyje nugalėjo Lewisas Hamiltonas

0
abu dabis

Paskutinėse sezono lenktynėse Abu Dabyje pergalę iškovojo Lewisas Hamiltonas, antroje vietoje liko Sebastianas Vettelis, trečioje – Maxas Verstappenas.

Abu Dabio lenktynės buvo paskutinės iš 2018 m. sezono etapo. Kitą savaitę įvyks komandų bandymai, po kurių bus oficialiai uždarytas sezonas.

Reklama

Kitą sezoną rikiuotėje nebematysime šių lenktynininkų: F. Alonso, E. Ocono, M. Ericssono, B. Hartley, S. Vandoorne ir S. Sirotkino.

2019 m. startas Australijoje žymės jubiliejines, tūkstantąsias Formulės 1 lenktynes.

Prognozės įvertino, kad šį kartą Abu Dabyje yra net 40% lietaus tikimybė, kas yra pakankamai neįprasta šiai vietai.

Lenktynės

Lenktynių starte pozicijas prarado M. Verstappenas startavęs iš šeštosios vietos.  Tuo tarpu C. Leclercas atakavo D. Ricciardo, tačiau pritrūko šiek tiek sėkmės. Bet monakietis aplenkė australą vėliau.

Po kelių akimirkų N. Hulkenbergas vertėsi ir aukštyn galva pakibo ant atitvarų. Bolidas pradėjo rūkti, o dėl „Halo“ sistemos, jam nepavyko ištrūkti iš „spąstų“, kol technika nebuvo pastatyta ant ratų.

Vokietis radijo ryšiu sakė: „Traukite mane iš čia. Bolidas dega.“

Saugos automobilis iš trasos pasitraukė nuvažiavus keturis ratus. Restartas buvo pakankamai sklandus, o lenktynių lyderis L. Hamiltonas sėkmingai atitrūko nuo V. Botto.

S. Vettelis prie V. Botto priartėjo mažiau nei vienos sekundės atstumu ir rengė atakas. Dėl 8 pozicijos vyko įnirtinga kova tarp E. Ocono, M. Verstappeno ir S. Perezo, tačiau po kelių ratų olandas sugebėjo iškovoti šią poziciją.

Šeštame rate pasirodė virtualus saugos automobilis, nes K. Raikkoneno bolidas sustojo starto-finišo tiesiojoje ir panašu, kad jam sugedo variklis arba elektronika.

Tuo pabandė pasinaudoti L. Hamiltonas ir C. Leclercas, kurie užvažiavo į aptarnavimo zoną pasikeisti padangų, bei su super minkštuoju komplektu teoriškai nuvažiuoti iki lenktynių finišo. Britas išvažiavo penktoje pozicijoje ir nuo lyderių atsiliko apie 9 sekundes.

Sustojimas stipriai nepavyko C. Leclercui, kuris iš ketvirtos pozicijos nukrito į keturioliktą ir ilgam užstrigo už lėtesnių lenktynininkų.

Po šių įvykių keli ratai buvo pakankamai ramūs, lenktynininkai rikiuotės viduryje aktyviai, tačiau sklandžiai kovojo dėl pozicijų.

16 rate savo sustojimą atliko S. Vettelis, tačiau sustojimas užtruko labai ilgai ir sumanymas atkirsti V. Bottas per sustojimą nepavyko. Suomis kitame rate išvažiavo iškart prieš vokietį.

Dar po vieno rato sustojimą atliko M. Verstappenas, kuris atsidūrė už S. Vettelio, o D. Ricciardo su ultra minkštosiomis padangomis važiavo toliau.

Pasirodė pranešimų, kad trasą gali pasiekti lietaus lašai, kadangi šalia trasos esančiame mieste lyja. 23 rate šie lietaus lašai pasiekė trasą. Ir visiems tai kėlė nuostabą, kad dykumoje pradėjo lyti! Tačiau tai nekėlė rimtų problemų lenktynininkams.

Tempą šiek tiek padidinęs S. Vettelis pamažu artėjo prie V. Botto, tačiau suomis į tai atsakydavo greičiu paskutiniame sektoriuje. Už vokiečio buvęs M. Versatppenas nedideliais žingsniais artėjo prie „Ferrari“ lenktynininko.

31 rate didelė kova vyko tarp S. Vandoorne, R. Grosjeano ir E. Ocono. Nors belgo padangos buvo stipriai senesnės, jis visais būdais stengėsi išlaikyti savo poziciją, tačiau E. Oconas jį sugebėjo aplenkti pakankamai greitai.

34 rate padangų pasikeisti sustojo lenktynių lyderis D. Ricciardo, kuris sugrįžo į penktą vietą už savo komandos draugo ir nuo jo atsiliko 8 sekundes. Tačiau australo padangos buvo visiškai naujos ir prieš visus pirmaujančius lenktynininkus turėjo pranašumą. Tai pasireiškė iškart fiksuojamais greičiausiais lenktynių ratais.

S. Vettelis pagaliau priartėjo prie V. Botto ir surengė pavojingą ataką bei suomį aplenkė, tačiau vokietis nuo lyderio atsiliko 7 sekundėmis.

V. Botto bolide atsirado problemų su stabdžiais, aplenkęs S. Vettelis nulėkė į priekį, o tada greitai jį atakuoti pradėjo abu „Red Bull“ lenktynininkai. Atakos truko neilgai ir suomis jau važiavo penktoje pozicijoje.

41 rate V. Bottas aptarnavimo zonoje apsilankė antrą kartą, tačiau dėl milžiniško pranašumo prieš likusius lenktynininkus jis vistiek išvažiavo į trasą 5 pozicijoje.

Jau kitame rate suomis nuvažiavo ratą per 1:40.953, o tai buvo greičiausias lenktynėse nuvažiuotas ratas.

Antroje pozicijoje važiuojantis S. Vettelis, prieš trečioje vietoje važiavusį M. Verstappeną pirmavo apie 3 sekundes, tačiau olando įveikiami ratai buvo stabilesni ir kartais žymiai greitesni, todėl atsilikimą jis pamažu mažino.

46 rate iš E. Ocono bolido pradėjo rūkti dūmai, o lenktynininkas sakė, kad jo bolido galas labai stipriai slidinėja. Inžinierius atsakė, kad tai galėjo sukelti išmetama alyva. Prancūzas dėl šios problemos turėjo, tačiau tai padarė pačioje blogiausioje vietoje – užblokavo įvažiavimą į aptarnavimo zoną.

Po akimirkos P. Gasly variklis taip pat parūko dūmais. Prancūzas važiavo 10 pozicijoje. Aptarnavimo zonos jis pasiekti negalėjo, todėl turėjo sustoti trasoje.

Paskutiniuose ratuose L. Hamiltonas ir S. Vettelis dar pabandė nuvažiuoti greičiausius lenktynių ratus, tačiau tai buvo visas veikslas ką lyderiai sugebėjo sukurti. Tiesa Vokietis likus vienam ratui sugebėjo pasiekti šį tikslą – 1:40.867.

Šiek tiek įtampos buvo kovoje dėl 7 pozicijos, šią poziciją gynė C. Leclercas, o S. Perezas bandė ją nugvelbti, bet monakietis apsigynė.

Reklama

Palikite atsakymą

Rašykite savo komentarą
Įveskite savo vardą čia