
Sebastianas Vettelis sako, kad Virtualaus Saugos Automobilio (VSC) stadijos taisyklių sistema turi spragų, kuriomis naudojasi lenktynininkai.
Ispanijos GP lenktynėse vokietis pasukęs į aptarnavimo zoną VSC metu, nukrito iš antrosios į ketvirtą vietą.
Nors dažniausiai VSC leidžia lenktynininkams atlikti sustojimą greičiau nei įprastai, tačiau S. Vettelis turėjo laukti, kol Sergio Perezas pravažiuos pro jį, o dėl šios priežasties jo sustojimas užtruko penkias sekundes.
Nors tai buvo vienas iš esminių dalykų, kodėl vokietis prarado aukštesnę poziciją, jis pats sako, kad VSC taisyklės turi spragą, kuri suteikia galimybę lenktynininkams važiuoti greičiau nei yra leidžiama.
„Visiems sąlygos yra vienodos, o FIA tiekia mums sistemą, kuri nustato deltą parametrą, pagal kurį mes turime važiuoti. Tuomet visi turi sumažinti greitį apie 40%, tačiau manau, kad visi žino, jog mažinant distanciją galima važiuoti greičiau nei sekant delta parametrus“, – apie spragą kalbėjo „Ferrari“ lenktynininkas.
„Todėl manau, kad mes turėtume turėti sistemą, kuri neturi spragų, nes tai verčia mus važiuoti neįtikėtinai keistomis trajektorijomis. Visi tai daro ir negalvoju, kad čia yra kažkokia paslaptis.“
„Mūsų sportas turėtų būti aukštesniame lygyje nei tas, kuriame tiekiama programinė įranga, kuri yra labai skurdi ir leidžia mums išpešti iš to daugiau naudos.“
Tačiau FIA direktorius Charlie Whitingas visiškai nesutinka su Sebastiano Vettelio išsakytomis mintimis.
„Nesuprantu apie ką ji kalba“, – sakė C. Whitingas.
„VSC turi kalibravimą variklio valdymo bloke, kuris sumažina variklio galią 30% nuo greičiausio rato. Todėl lenktynininkai turi važiuoti pagal to rato laiką.“
„Kas 50 metrų jiems yra primenama apie tai, kaip reikėtų važiuoti. Yra paskaičiuojamas dabartinis laikas su palyginamuoju ratu ir tada jiems parodomas plius arba minus skirtumas.“
„Kas 50 metrų jiems yra primenama, važiuoti greičiau ar lėčiau. Jiems galima važiuoti į neigiamą skirtumą, bet tik tada, kada jų laikas yra teigiamoje pusėje ir pirmoje saugos automobilio linijoje.“
„Net jeigu kas nors važiuoja lėčiau, tačiau ties ta linija jie papuola į nulinę zoną – tai jau nebėra svarbu. Jeigu tai paskaičiuojama, kas 50 metrų, tada bet koks pranašumas, kurį tu įgauni važiuodamas kitokia trajektorija yra visiškai minimalus.“
„Aš maždaug suprantu, ką jis sako, tačiau lenktyninė trajektorija yra pati optimaliausia. Jeigu jie turi gerų įrodymų dėl šio dalyko, mes tikrai turėsime juos peržiūrėti ir pabandyti tuo manipuliuoti.“
„Tačiau ką mes matome iš vieno rato, vos tik jie yra prie nulinės laiko ribos prie VSC linijos, neatrodo, kad kokia nors nauda galėtų būti gaunama.“