Kur dabar lenktyniauja būsimi F-1 pilotai?

1
@XPM Images
@XPM Images
@XPB Images

Visi Formulės 1 lenktynininkai praeina nemažą kelią, kol pasiekia aukščiausią laiptelį. Pažiūrėkime, kur dabar lenktyniauja ir kaip sekasi potencialiems Formulės 1 pilotams.

Šiais metais Tarptautinė automobilių federacija pristatė naują sistemą, pagal kurią būtų priimami nauji Formulės 1 lenktynininkai. Pagal naują tvarką, pilotai turi surinkti 40 super licencijos taškų ir tik tuomet gali tikėtis vietos Formulės 1 komandose.

Reklama

2016 metų pradžioje šią taisyklę yra įvykdę 34 lenktynininkai. Be abejo, visiems jiems nepavyks patekti į Formulę 1, tad pažiūrėkime, kas turi didžiausius šansus.

Didžioji dauguma iš šios grupės lenktyniauja su LMP1 prototipais ilgų distancijų lenktynėse. Dalis iš jų jau yra buvę Formulės 1 lenktynininkai, tad mažai tikėtina, kad jie čia sugrįš. Dar viena tokių lenktynininkų grupė yra už Atlanto – „IndyCar” čempionate.

Didžiausia išimtis iš šios grupės lenktynininkų yra amerikietis Alexanderis Rossi – jis ne tik kaip naujokas laimėjo „Indianapolis 500” lenktynes, bet tai atliko 100-osiose šio čempionato lenktynėse. Nors jam yra garantuota vieta likusiam sezonui „IndyCar” čempionate, amerikietis yra „Manor” komandos rezervinis pilotas ir realiai gali tikėtis lenktynininko vietos šių metų JAV GP. A. Rossi savo įskaitoje turi 43 FIA super licencijos taškus.

Šio sąrašo lyderis yra André Lottereris, turintis net 140 super licencijos taškų. 34 metų vokietis turi didžiulį patirties bagažą – jis laimėjo 1998 metų Formulės BMW jaunimo klasės čempionatą, 1999 m. Formulės BMW ADAC, 2006 ir 2009 m. nugalėjo Super GT lenktynes, 2011 m. Formulės Nippon varžybas, 2012 m. – FIA ilgų distancijų čempionate LMP1 grupės nugalėtojas, 3 kartus 24 val. Le Mano lenktynių čempionas. Vokietis vieną kartą sėdo ir už Formulės 1 bolido vairo – 2014 m. Belgijoje jis vairavo „Caterham” komandos automobilį. Tiesa, faktas, jog vokiečiui jau 34 metai, yra didelis minusas siekiant tapti reguliariu Formulės 1 lenktynių dalyviu.

Antrasis sąraše pagal taškus yra Formulėje 1 jau žinomas Stoffelis Vandoorne. Jis dominavo 2015 m. GP 2 lenktynėse ir pagal taisykles negali lenktyniauti šiame čempionate, tad šiemet jis dalyvauja Japonijos Super Formulės serijos čempionate. Šių metų Bahreino GP belgas pakeitė susižeidusį Fernando Alonso ir pelnė tašką. Taigi, Stoffelis Vandoorne gali būti labai arti tikslo tapti reguliariu Formulės 1 čempionato dalyviu.

Nors dažniausiai manoma, kad geriausias kelias į Formulės 1 čempionatą yra GP2 lenktynės, Formulės 3 čempionas Felixas Rosenqvistas sieks tai paneigti – švedas nutarė karjerą tęsti už Atlanto „Indy Lights” lenktynėse. Jo sąskaitoje yra 73 super licencijos taškai.

Tiesa, ne visi lenktynininkai, dalyvaudami GP2 čempionate, gali tikėtis nuolatinio užimtumo. Nepaisant to, kad 2013 m. šios serijos čempionu tapo šveicaras Fabio Leimeris, šiemet jis visai neturi lenktynininko vietos jokiame čempionate. 2015 m. sezone jis vieną kartą išbandė „Marussia” bolidą penktadienio treniruotėje.

Super licencijos taškų sąraše yra ir gerai Formulės 1 pasauliui pažįstamų veidų – štai Anthony Davidsonas sugrįžo prie lenktyniavimo ir bus LMP1 klasės ilgų distancijų lenktynėse narys, Sebastienas Buemi sėkmingai lenktyniauja Formulė E čempionate, Kazuki Nakajima taip pat dalyvauja LMP1 klasės ir Japonijos Super Formulės lenktynėse, 39 metų australas Markas Webberis sėkmingai tęsia karjerą ilgų distancijų lenktynėse, o kolumbietis Juanas Pablo Montoya 2015 m. užėmė antrąją vietą „IndyCar” serijos lenktynėse.

Reklama

1 komentaras

Palikite atsakymą

Rašykite savo komentarą
Įveskite savo vardą čia