Ar įdomi Formulė 1 šiandien?

7
@Formula1
@Formula1

Vakar įvyko Didžiosios Britanijos etapas, vienas seniausių etapų Formulėje 1, daugelio laukiamas, nes dažnai britiškas oras padaro savo, trasos konfigūracija mišri: yra tiesiųjų, greitų ir lėtų posūkių, kas žada, kad lyg ir visur turėtų vykti kova, nes vieni savo bolidą nustatys tiesiosioms, taip aukodami lėtesnį sektorių, kiti atvirkščiai ir t.t. 

Tačiau vienintelis dalykas, kas nenuvylė vakar, buvo tas pastoviai neprognozuojamas britiškas oras. Tie kas F1 transliacijas stebi ne per viasat, o per kitą užsienio transliuotoją, jie F1 skiria daugiau laiko, nes ten būna etapo pasiruošimas, tad jau kelios valandos iki to buvo matyti, kad trasa neseniai palaistyta lietum. Tačiau saulė išlindo, trasa džiuvo ir visi nesuko galvos, nes teks startuoti su padangom, kurias arba lėmė kvalifikacijos rezultatai arba iš anksto pasirinkta strategija. Tačiau likus ~20 minučių iki starto prasidėjo lietus ir ne šiaip papurškė, o nulijo smagiai ir likus apie 3 minutes iki starto nustojo. Trasoje buvo nemažai stovinčio vandens, tačiau žinant, kad F1 pilnai lietaus viena padanga išmeta į orą 60 litrų vandens per sekundę neturėtų būti didelė problema. Likus 6 minutėms iki starto paskelbiama, kad lietaus padangos nėra privalomos, norint galima startuoti ir su tarpinėmis, tačiau startas bus už saugos automobilio.

Reklama

Ir vienintelę dramą, kurią įneša lietus iškarto nubraukiama, nes po startavus kai pasitraukė saugos automobilis iškarto tarp bolidų atsirado kelių sekundžių tarpas, o mažesnis tarpas buvo tik  tarp pusės rikiuotės, kuri iškarto suko į PIT’us pasikeisti padangų į tarpines. Natūraliai kyla klausimas, kam to reikėjo? Per Sky transliaciją buvo bandoma ginti teisėjus, kad jie nusprendė startuoti už saugos automobilio, nes atseit reikia būtinai apsispręsti likus 5 minutėms, o aš klausiu kodėl? Juk saugos automobilis visus GP pradeda lydėdamas visus bolidus apšilimo ratu, tada gale pasitraukia ir visi rikiuojasi į starto pozicijas. Tad gal gali kas nors papasakoti, kam būtinai reikia nuspręsti 5 minutėm iki starto? Čia gal tam, kad Bernas Maylanderis (saugos automobilio vairuotojas) spėtų psichologiškai pasiruošti apsukti papildomai 10 ratų? Juk nieko specialiai nereikia ruošti.

Mano akim žiūrint Formulės 1 saugumo standartai išsigimė. Ir štai kodėl: 1. Jei dabartinės padangos skirtos lietui yra negeros, kurkit geresnes, kurios leis važiuoti ir upe. 2. Jei bolidas aerodinamiškai yra netinkamas važiuoti per lietų, reikia keisti reglamentą taip, kad būtų galima, po perkūnais, lietus tai čia ne Sacharos dykumoj iškrito, kad reikėtų stebėtis tokiu reiškiniu. 3. Pilotas kuris bijo važiuoti su Formule per lietų 250 km/h tegul važiuoja 200 km/h, patikėkit manim jį atleis ir visi verksniukai iškris iš rikiuotės.

Lenktynių apžvalgą nereikia rašyti nes trasoje įvyko keli lenkimai? Kiek aš pamenu ~5, na kelių nepamenu žinoma, gal kokio vieno nemačiau nes nuėjau pasidaryti kavos, bet mačiau Verstappeną su Rosbergu, paskui Rosbergas atsiėmė iš Verstappeno, po to Kimi lenkė Force India, Hulkenbergas lenkė Williamsus. Po lenktynių buvo pus antros komandos patenkintos savo pasiektais rezultatais, tai „Mercedes” nes Lewisas iškovojo pergalę savo namų GP ir „Red Bull” nes abu pilotai finišavo 3 ir 4 pozicijoje. Visi kiti nusivylę, „Ferrari” nusivylę nes buvo apgailėtini, pradžioje Vettelis net nesugebėjo aplenkti Alonso, kuris vairuoja įspūdingą tempą ir greitį galinčią palaikyti „McLaren Honda”, „Force India”, „Williams” ir kiti tikėjosi pasirodyti geriau, na nes šis GP yra namų GP beveik visoms komandoms.

„Renault” komandos pilotas buvo 10 sekundžių STOP/GO nuobauda, todėl, kad jį išleido be vieno rato. Taip sutinku, jei jis būtų nulėkęs į trasą, tačiau jis nuvažiavo 2 metrus, suprato, kame replės ir sustojo, laukė kol komanda jį parsistums atgal, uždės paskutinį ratą ir leis lenktyniauti vėl. Šioj situacijoj jis sugaišo tikrai ne 10, o turbūt 30 ar dar daugiau sekundžių, niekam nesumaišė, niekas nenukentėjo, tad bauda, mano manymu nereikalinga. Žinoma toks sustojimas ir taip pasmerkė jį finišuoti be taškų, bet papildomas užsukimas į box’us nepadėjo taip pat.

Kai teisėjauti varžyboms buvo pakviesti buvę lenktynininkai, tiesiog tam, kad padėtų teisėjui pamatyti situaciją iš lenktynininko pusės visi galvojo, kad bus tiesiog super, o bet tačiau dviprasmiškų sprendimų ne pamažėjo nei per nago juodymą. Pavyzdžiui Silverstoune buvo paskelbta, kad nebus jokios tolerancijos jei trasą paliksite visais 4 ratais, na ir kvalifikacijos metu buvo anuliuojami laikai. Viskas gražu ir teisinga, netgi buvo paskelbtas sąrašas posūkių kuriuose negalima išvažiuoti už trasos ribų, bet kai kurie buvo nubaudžiami jei paliko trasą ir kituose posūkiuose. Tačiau Lewisas iškovojo pirmąją starto vietą, būtent viename posūkyje išvažiavęs visais 4 ratais. Mano manymu šią bėdą spręsti galima daug paprasčiau, nei dideli ir skausmingi geltoni kerbai Spielburgo trasoje Austrijoje. Pamatavai bolido plotį ir visuose posūkiuose išorinėje dalyje iškaskite griovelį, pripilkite žvyrelio ir ant jo niekas nenorės užvažiuoti, nes taip praras laiko, apgadins padangas ir rizikuos padaryti suktuką. Tas griovelis, gali būti kaip kerbas pločio, na tarkim dviejų padangų pločio ir problemos nėra. Dabar pridaro saugumo zonų tokio pločio, kad pakiltų keleivinis Boeingas, ir stebisi, kad pilotai sugeba naudotis tokia zona, kad greičiau aplėktų ratą.

O finišą vainikavo Rosbergo gedimas. Nico sugedo greičių dėžė, ir sugedo rimtai, pakartojimo metu matosi, kad jis užstrigo 7 pavaroj ir niekaip negalėjo perjungti jos. Komanda greitai sureagavo ir pasakė, kad suk nustatymų ratukus į ten ten ir vualia, venk 7 pavaros, nes kitaip pabirsi vidury kelio. Už tai Nico buvo nubaustas 10 sekundžių bauda, kurias pridėjus prie jo laiko, gaunasi, kad jis baigė ne 2 pozicijoj ir liko 3, tokiu būdu tarp jo ir Hamiltono liko 1 taškas kovoje dėl čempiono titulo. Gerai sutinku, nesu Hamiltono fanas, bet čia jau truputį graudu. Visų pirma komanda nepasakė Nico nieko tokio, kas jam padėjo tapti greitesniu t.y. jam nenurodė kuria pavara kokį posūkį įveikia Lewisas ir, kad ir jam reik pabandyt taip daryti, nes ten ir ten jo kolega yra greitesnis. Jam pasakė nustatymus, kurie leido finišuoti, nes kitu atveju jis būtų sustojęs šalikelėje ir būtų pasakęs:”Sorry guys, gearbox failed”. Tokiu atveju turi būti leidžiama pranešti pilotui tokius nustatymus, nes tai lemia finišą arba ne. Lyginti situacijos su Lewisą kankinusia Baku miesto trasoje vėlgi nereikia, nes be pagalbos iš komandos Lewisas galėjo važiuoti, negalėjo lenkti ar demonstruoti geriausių trasos įveikimo laikų, bet lenktyniauti jis galėjo. Jam negrėsė pasitraukimas, o čia visiškai priešingai.

Tiesa pasakius nusivyliau Formule 1 šį savaitgalį, kaip turbūt ir dauguma Jūsų. Bet ką padarysi, visi dabar nuleidę galvas pabūsime savaitę su puse, o po to vėl viltis, kad Vengrijos trasoje įvyks geras GP, kad bus smagu stebėti ir niekam nekils minčių „o gal dabar kavos nueit pasidaryt?”, „Gal geriau griebt meškeres ir lėkt pabandyt pagaut gyvenimo žuvį?”. Palinkėsiu visiems geresnių ateinančių etapų nei ką tik buvęs, visgi kristi jau nelabai yra kur.

Ir visgi tai yra mano nuomonė, nebūtinai ji turi sutapti su Jūsų, bet manau, kad po vakar nebuvo labai daug besidžiaugiančių, kaip viskas vyko trasoje.

Reklama

7 Komentarai (-ų)

  1. Na tas ‘geriausias gp’, ‘geriausi fanai’, ‘geriausia atmosfera’ ir t.t. nebuvo tokia gera, kaip britai megsta save girti.

    As nebuvau trasoje, tiksliai nezinau, kas ten vyko ir kokia ta atmosfera, bet kad viska sugadino tas prakeiktas startas tai 100%., Pati laukiamiausia lenktyniu dalis ir stai ‘geriausiame gp’ ji visiskai sugadinta.

    Kiek buvo intrigos, kai pasikeite lenktynininkai padangas i slickus, visi slidinejo, apsisukinejo ir t.t. viskas buvo visiskai nenuspejama, o jeigu toks startas ? Manau, butu tikrai saunus reginys.

    O dabar visas lenktynes sugadino startas. Nors ir buvo neblogu epizodu, bet vistiek, startas paskui SC numuse viska.
    http://i.imgur.com/ApJ6xXD.jpg

  2. Jo, startu ir aš nusivyliau. Gi lietus jau buvo nustoję starto metu ir nesimatė, kad jis greit atsinaujins, tai kokio velnio reikėjo tą SC į trasą leist? O paskui stebisi, kad mažėja žiūrovų, krenta reitingai…

  3. Aš tik apginsiu FIA vienoj vietoj – Rosbergas tikrai nusipelno baudos, nes pagal dabartines taisykles, komanda gali pasakyti tam tikrus nustatymus tik išvengiant pavojaus pilotui – šiuo atveju padėjo pagudrauti ir geriau vairuoti bolidą, ko neleidžia taisyklės.

    • Mykolai, „padėjo pagudrauti ir geriau vairuoti bolidą” nebent Smedlis Massai, kai sakydavo, kuria trasos trajektorija važiuot ar kuria pavara posūkius įveikt. O čia tebuvo informuota, ką daryti, kad davažiuoti iki finišo, gendant pavarų dėžei. Nuo to Rosbergas greičiau važiuoti nepradėjo, o tik turėjo galimybę šiaip taip davažiuoti iki finišo.

  4. Aš tikrai nežinau išlygų, bet jos nelogiškos, mano akim žiūrint. net ir tam pačiam Hamiltonui jei būtų tokia pati situacija aš būčiau už tai, kad komanda gali pasakyti ką padaryt, kad finišuotų. tai yra kova dėl čempiono vardo, o dabar bauda nėra nei protinga, nei normali. Nes visų pirma 10 sek bauda yra juokinga, ypač tokiem, kaip „Mercedes” kitam etape pasakys ir tiek, nes tas 10 sekundžių važiuojant priekyje nesunkiai galima iškovoti.

Palikite atsakymą

Rašykite savo komentarą
Įveskite savo vardą čia