
Monako GP kvalifikacijoje kiek netikėtai triumfavus „Ferrari” pilotui Kimi Raikkonenui, portalas „F1news.lt” nutarė paanalizuoti paskutinių dvidešimties sezonų (1998 – 2017 m.) kvalifikacijos rezultatus šiame netradiciniame etape.
Rezultatai buvo analizuoti trimis pjūviais: pagal kvalifikacijoje užfiksuotą laiką, triumfavusias komandas ir pilotus.
2017 m. Monako kvalifikacijoje užfiksuotas Kimi Raikkoneno rezultatas – 1:12.178 – yra geriausias ne tik per paskutinius 20 metų, bet ir Formulės 1 istorijoje apskritai. Antras greičiausias kvalifikacijos laikas Monake buvo parodytas 2011 m., kurį užfiksavo Sebastianas Vettelis, tada dar atstovavęs „Red Bull” – 1:13.556. Trečias geriausias „pole” laikas priklauso Danieliui Ricciardo iš „Red Bull” – 1:13.622. Šis rezultatas buvo užfiksuotas 2016 m.
Lėčiausiai per paskutinius 20 metų tarp Monako kvalifikacijos nugalėtojų važiavo Mikka Hakkinenas, atstovavęs „McLaren” ir 1999 m. parodęs 1:20.547 rezultatą. Taigi, per du dešimtmečius Monako kvalifikacijoje bolidai pagreitėjo daugiau nei 8 sekundėmis.
Kalbant apie Monako GP kvalifikacijoje aptariamu laikotarpiu triumfavusias komandas, daugiausia kartų – 5 – tai yra padariusi „McLaren”. „Red Bull” Monake per du dešimtmečius „pole” pelnė 4 kartus, „Ferrari” ir „Mercedes” – po 3, „Renault” ir „Williams” – po 2, „Brawn GP” – 1 kartą.
Įdomu, kad nei vienas pilotas per pastaruosiu 20 metų Monako GP kvalifikacijoje nėra triumfavę daugiau nei 2 kartus. Po du kartus Monako kvalifikaciją yra laimėję 5 lenktynininkai – Kimi Raikkonenas, Fernando Alonso, Markas Webberis, Nico Rosbergas ir Mikka Hakkinenas.
Dar įdomiau, kad trys tituluočiausi pastarojo meto F1 pilotai – Lewisas Hamiltonas, Sebastianas Vettelis ir Michaelis Schumacheris – aptariamu laikotarpiu Monake „pole” poziciją yra iškovoję tik po vieną kartą. Atitinkamai 2015, 2011 ir 2000 m.
Monako GP kvalifikacijos statistika 1998 -2017 m.
Metai | Pilotas | Komanda | Laikas |
---|---|---|---|
2017 | Kimi Raikkonenas | Ferrari | 1:12.178 |
2016 | Danielis Ricciardo | Red Bull | 1:13.622 |
2015 | Lewisas Hamiltonas | Mercedes | 1:15.098 |
2014 | Nico Rosbergas | Mercedes | 1:15.989 |
2013 | Nico Rosbergas | Mercedes | 1:13.876 |
2012 | Markas Webberis | Red Bull | 1:14.381 |
2011 | Sebastianas Vettelis | Red Bull | 1:13.556 |
2010 | Markas Webberis | Red Bull | 1:13.826 |
2009 | Jensonas Buttonas | Brawn GP | 1:14.902 |
2008 | Felipe Massa | Ferrari | 1:15.787 |
2007 | Fernando Alonso | McLaren | 1:15.726 |
2006 | Fernando Alonso | Renault | 1:13.962 |
2005 | Kimi Raikkonenas | McLaren | 2:30.323 |
2004 | Jarno Trulli | Red Bull | 1:13.985 |
2003 | Ralfas Schumacheris | Williams | 1:15.259 |
2002 | Juanas Pablo Montoya | Williams | 1:16.676 |
2001 | Davidas Coulthardas | McLaren | 1:17.430 |
2000 | Michaelis Schumacheris | Ferrari | 1:19.475 |
1999 | Mikka Hakkinenas | McLaren | 1:20.547 |
1998 | Mikka Hakkinenas | McLaren | 1:19.798 |
Pastaba: 2005 m. buvo sumuojami dviejų kvalifikacijos dalių (greičiausių ratų) laikai.
Beje, lyginant pagal tautybes, tai Monako pole per aptariamą laikotarpį yra iškovoję 5 vokiečiai, 4 suomiai, 3 australai ir 3 britai. Taip pat kolumbietis, italas, ispanas (du kartus Alonso) ir brazilas. 🙂
2005 metuose – laiko klaida
O po lentele tamsta skaitete? 🙂
mano klaida
)’;
Viskas gerai. Pasitaiko 😉
paziurejus laikus…~pries 10 metu masinos stiprokai letesnes buvo…negu su daugiau cilindru varikliais…technologijos eina i prieki…
Taip, netgi 2004, kai laikoma, kad greiciausi bolidai buvo, laikas prastesnis
Siemet visi pripazino, kad ultra-softai yra per kieti Monakui. Tai jeigu padangos butu minkštesnėes, manau drasiai 1:11,XXX galejo but