„Mercedes“ išbandė naujos koncepcijos „ryklio peleką“

0
@drivetribe.com

Pasikeitus taisyklėms ir galiniam bolido sparnui tapus kur kas žemesniu, visos komandos pradėjo naudoti vadinamuosius „ryklio pelekus”, kurie tarsi kompensuoja žemesnio ir platesnio galinio sparno atsiradimą, bei gerina bolido aerodinamines savybes.

Tačiau panašu, kad „Mercedes“ nusprendė šį „ryklio peleką“ išnaudoti kur kas efektyviau nei kitos komandos. Šiuo metu Barselonoje vykstančiuose bandymuose komanda pristatė naujos koncepcijos „ryklio peleką“. Priešingai nei kitų komandų bolidai „Mercedes“ naudoja gana trumpą „ryklio pleką“. Tačiau bandymų metu pademonstravo visiškai naują šio konstrukcinio elemento dizainą. Iš kitų komandų išsiskiriantį specialia anga, kuri panašu yra tarsi aušinimo kanalas.

Reklama

Aušinimo kanalai nėra kažkas naujo, kadangi dar praeityje kai kurios komandos naudojo panašias aušinimo angas. Tačiau ankstesnės ertmės nebuvo įrengtos tokioje vietoje, kurioje tai dabar išbandė „Mercedes“ komanda.

Tuomet aušinimui skirtos angos buvo įrengtos bolido šoninėje dalyje. Toks sprendimas buvo ganėtinai efektyvus, kadangi susidariusi šiluma būdavo nukreipiama nesumažinant bolido aeorodinaminių savybių. Tačiau 2009 metais pasikeitus taisyklėms tokio tipo angos buvo uždraustos. Nepaisant to, 2011 metais „Sauber“ rado būda kaip šį draudimą apeiti, ir tuometinis C30 bolidas turėjo šoninę angą aušinimui. Tačiau komanda nusprendė atsisakyti šio sprendimo, kadangi norint išgauti maksimalios naudos tektų atlikti nemažai bolido konstrukcijos pakeitimų.

Ne paslaptis, tačiau Formulės 1 bolidai reikalauja labai pažangios aušinimo sistemos. Kadangi bolidui važiuojant galios agregatai nepaliaujamai dirba, bei išskiria šilumą. Dėl tos priežasties varikliui aušinti naudojami alyvos bei aušinimo skysčio radiatoriai. Specialūs aušintuvai hibridiniams sistemos komponentams bei turbinai. Taip pat naudojama hidraulinė alyva bolido pavarų dėžei. Visa tai ir dar daugiau slepiasi po vadinamuoju „ryklio peleku“. Oras patekęs pro aušinimo angas privalo kiek įmanoma sumažinti kaistančių agregatų temperatūrą. Todėl panašu, kad ant „Mercedes“ bolido pasirodžiusi anga skirta pašalinti susidariusiai šilumai.

Ši karšto oro išleidimo anga akivaizdžiai yra kompromisas tradiciniam šilumos pašalinimo būdui. Tačiau tai gali būti įdomi kryptis tolesniems tobulinimams. Atsižvelgiant, kad dabar galinis sparnas kur kas žemesnis nei anksčiau, šis sprendimas gali būti pritaikomas gana efektyviai.

Tačiau vis dar neaišku ar „ryklio pelekas“ nebus uždraustas. Kadangi FIA šio elemento gali neleisti naudoti, motyvuodama, jog tai nėra saugu. Dėl šios priežasties ir šis išskirtinis „Mercedes“ sumanymas netektų prasmės.

Reklama

Palikite atsakymą

Rašykite savo komentarą
Įveskite savo vardą čia