Keičiasi F1 stabdžių diskai

4
@skysports.com

Pasikeitusios F1 taisyklės turi įtakos daugeliui bolido aspektų. Viena iš sričių, kurioje pasikeitimai bus tikrai jaučiami – stabdymas. Prognozuojama, jog veikiančios jėgos bus apie 25 procentus didesnės lyginant su praėjusiai metais.

Dėl to priežasties stabdžių disko plotis šiek tiek padidės. Ankščiau naudotų stabdžių diskų storis siekė 28 mm, dabar jis taps 32mm. Kaip atrodo stabdžių disko pasikeitimas galima pamatyti žemiau esančioje nuotraukoje.

Reklama
F1 naudojami „Brembo“ stabdžių diskai

Tačiau pokyčiai susiję ne tik su stabdžių disko pločio pasikeitimu. Kadangi „Pirelli“ padangos tapo platesnės, bolido sukibimas su trasa taip pat padidės. Tikėtina, kad artėjančiame sezone pasikeis kai kurių trasų charakteristikos. Trasos kuriose apkrova stabdžiams nebūdavo didelė, dabar gali pareikalauti daug daugiau iš stabdžių sistemos.

Šiuolaikinės stabdžių sistemos – labai modernios. Naudojamos užtikrinti ne tik efektyvų stabdymą, bet ir prisidėti prie reikiamos padangų temperatūros išlaikymo. Tai privertė komandas susiskirstyti, kokie techniniai sprendimai yra efektyvesni.

Stabdymo kelias sutrumpės

F1 bolido dinamika yra ganėtinai sudėtingas dalykas. Kadangi šį sezoną mechaninis sukibimas su trasa bus didesnis. Tam įtakos turės platesnės bolido padangos bei aerodinaminių elementų formos pasikeitimas. Tai leis lenktynininkams stabdyti kur kas stipriau bei vėliau.

„Brembo“ atstovas Mauro Piccoli sakė: „Padidėjus sukibimui su trasa, stabdymo fazė tampa trumpesnė. Gali įvykį daug pasikeitimų, ir kai kuriuos posūkius pavyks įveikti neatleidus akseleratoriaus pedalo. Pavyzdžiui posūkių seka, kai vieną posūkį keičia kitas. Kaip 2/3 posūkis Silverstone (Didžiosios Britanijos GP).  Pilotai privalėjo sulėtinti greitį prieš pirmąjį posūkį, norėdami įveikti antrąjį. Dabar to daryti gali netekti. Todėl ir rato įveikimo laikai pagerės.

Manome, kad tokiose trasose kaip Silversone (Didžiosios Britanijos GP) ar Interlagos (Brazilijos GP) – stabdymų skaičius sumažės, tačiau tie stabdymai taps agresyvesni. Trasos kurios 2016 metais nepareikalaudavo daug iš stabdžių sistemos, dabar gali apkrauti stabdžius žymiai labiau.

Tačiau stipraus stabdymo metu, stabdžių diskas patiria kur kas didesnę apkrovą. Stabdymo metu susidariusią šilumą būtina kuo greičiau išsklaidyti. Dėl tos priežasties privaloma pagerinti stabdžių aušinimą”.

Techniniai pasikeitimai

Kadangi įvyko pasikeitimų taisyklėse – stabdžių diskui teks atlaikyti didesnes apkrovas. Todėl nuo šių metų bus galima naudoti didesnio skersmens diskus. Disko plotis galės siekti 32mm. Didesnis diskas užtikrina daugiau vietos aušinimo kanalams. Aušinimo angų skaičius didės nuo 1200 iki 1500.

„Didesnio skersmens stabdžių diskas leis užtikrinti geresnį aušinimą, nes jame bus daugiau vietos aušinimo angoms. Kadangi 2017 metais šiai bolido sistemai teks žymiai didesnis krūvis, diskas privalo būtų pritaikytas atlaikyti pasikeitusias apkrovas“, – sakė Piccoli.

„Brembo“ stabdžių diskai (2005-2015)

Įtaka lenkimų skaičiui

Nors bolidai ir atrodys daug įspūdingiau ir tikėtina taps greitesni, viena didžiausių baimių, jog lenktynės nuo to visiškai nepagerės.

Aerodinamikos pasikeitimai gali sukelti lenktynininkams sunkumų važiuoti išlaikant nedidelį atstumą vienas nuo kito. O trumpesnis stabdymo kelias tik apsunkins, ieškant būdų kaip aplenkti varžovą.

Bet M. Piccoli tiki, kad viskas nebus taip blogai: „Žinoma, kai kurios stabdymo zonos taps trumpesnės. Bet kadangi kiekviena trasa skirtinga, nelengva nustatyti kiek šie pasikeitimai turės įtakos galimybėms aplenkti“.

Komandos nesutaria

Komandos neturi vieningo sprendimo, kokio pločio stabdžių diskai būtų efektyviausi galinėje bolido ašyje.

Kiek anksčiau pradėjus taikyti „Brake by Wire“ sistemą, galinių ratų stabdžių diskai ir suportai tapo mažesni. Diskai sumažėjo nuo 278mm iki 268mm nors storis išliko 28mm.

Nuo 2017 metų nepaisant padidėjusios apkrovos stabdymo metu, kai kurios komandos nusprendė nesiimti permainų bei nenaudoti 32mm storio diskų. Tikėdamos, kad papildomi 150 gramai, kurie prisideda naudojant tokį diską yra pernelyg didelė prabanga.

Piccoli paaiškino: „Šiuo metu, turime komandų, kurios nusprendė ir toliau naudoti 28mm pločio stabdžių diskus bei komandų, kurios nutarė pereiti prie 32mm skersmens modelio. Tokie komandų sprendimai susiję su stabdžių sistemos dizainų ir stabdymo charakteristikomis.

„Ir anksčiau stabdžiai buvo naudojami siekiant kontroliuoti padangų temperatūrą. Todėl, manau, kad komandos taiko skirtingus būdus, kaip tai padaryti. Komandos kurios nuspręs pereiti prie 32mm skersmens disko galės nesunkiai sugrįžti ir prie 28mm dizaino. Visada galima naudoti ir siauresnį diską. Tačiau daug sudėtingiau bus toms komandoms, kurios nuspręs likti prie 28mm. Kadangi nekeičiant suporto nepavyktų naudoti 32mm skersmens stabdžių disko.

Šiuo metu tuputi didesnė dalis komandų (60/40) – nusprendusios pasilikti prie 28mm. Tačiau, kuris sprendimas – geriausias, pradės aiškėti tik bandymų metu. Kuomet komandos gaus progą geriau perprasti įvykusius pasikeitimus.

Mes turime aiškiai suprasti, kokia bus tikroji stabdžių apkrova. Ir kokių pakeitimų pageidaus lenktynininkai. Jie negalvoja apie stabdžių charakteristikas. Pagrindinė užduotis, kad viskas atitiktų piloto vairavimo stilių. Gavę daugiau informacijos galėsime atlikti reikiamus pakeitimus. Kiekviena komanda turi savitą stabdymo sistemą. Todėl šiais metais galime išvysti komandas taikant skirtingas stabdžių sistemos konfigūracijas”, – sakė M. Piccoli.

Primename, kad pirmieji šių metų F1 bandymai Barselonoje prasidės vasario 27 d.

Reklama

4 Komentarai (-ų)

  1. Įdomu, kam labiau pasiteisins stabdžių diskai, ar tie kas rinksis naujuosius ar pasiliks senuosius. Nes pavyzdžiui Ferrari, su stabdžių perkaitimu/dėvėjimusi neturėjo didelių problemų (nepaisant Brake-By-Wire problemų, kai kartais apsisukdavo), o Mercedes, Red Bull, Williams, dažnai tekdavo girdėti, kad turi problemų su stabdžiais, ir juodi debesys verždavosi stabdymo metu iš ratų.

  2. Na, taip. Bet praėjusių metų pabaigoje „Mercedes“ komanda laisvųjų treniruočių metu neretai atlikinėjo įvairius stabdžių sistemos bandymus. Taikydama 2017 metų dizainą. Tad tikėtina, jog yra šiek tiek pasistūmėjusi šioje srityje. Tačiau be „Mercedes“ labiausiai sunerimti turėtų „Haas”. Jiems juk labai dažnai iškildavo problemų su stabdžiais. Neretai dėl to ir baigdavosi lenktynės.

Palikite atsakymą

Rašykite savo komentarą
Įveskite savo vardą čia