Kas prisidėjo prie dabartinės „Ferrari“ formos?

0

„Ferrari“ šiemet yra pakilime, kokiame nebuvau jau ilgokai. Iš trijų šiemet įvykusių etapų jie laimėjo du, o kitame buvo antri.

Stebėjusieji lenktynes gali pasakyti, kad sukrito tinkamai aplinkybės, tačiau, kai Australija yra ne tipinė F1 trasa, tai Kinijoje Sebastianui nepasisekė su saugos automobiliu, o Bahreine – pasisekė. To pasekoje, Sebastianas Vettelis prieš Lewisą Hamiltoną pirmauja 7 taškais, o pati komanda prieš „Mercedes“ turi 3 taškų pranašumą.

Reklama

Žinoma, dar tik sezono pradžia, bet visgi tai žada intrigą sezone, nes šiemet, kaip niekada iki šiol nuo 2014 metų, „Mercedes“ neatrodo tokie neįveikiami. Tiesa kvalifikacijoje „Mercedes“ vis dar turi didelį pranašumą, bet kai reikia važiuoti ne vieną greitą ratą, o visą lenktynių distanciją „raudonieji“ su „sidabrinėm strėlėm“ kovoja kaip lygus su lygiu, tad šiemet svarbus visos komandos geras darbas, tiek mechanikų, tiek strategų, tiek inžinierių, pilotų, vadovybės ir kitų.

Sebastianui atėjus į komandą buvo iškovotos 3 pergalės, po 2014 metų sezono, kuris šiai komandai praėjo be pergalių, visi slapčia pradėjo tikėtis, kad kitą sezoną jie bus rimti pretendentai į kovą dėl titulų. Tai Sergio Marchionne buvo pažadėjęs Maurizio Arrivabene. Tačiau kai 2016 metų sezonas ir vėl buvo be pergalių, Sergio pradėjo garsiai reikšti nepasitenkinimą spaudoje.

Marchionne įvardijamas kaip griežtas vadovas, tad jis iškėlė sąlygas kurias, jo manymu, reikia greitai spręsti. Jis įvardijo 20 specialistų, kuriuos liepė „paaukštinti ir puoselėti“, buvo pertvarkyta valdyba, taip pat buvo pakeistas net susirinkimų formatas.

Tai reiškė, kad, pavyzdžiui, susirinkimų metu buvo „atrištos rankos“ visiems dalyvaujantiems jame. Buvo išklausomos visos idėjos, jos apsvarstomos ir tiriamos iki galo, ar verta jas toliau plėtoti. Marchionne liepė atsakomybę padalinti tarp daug didesnio kiekio žmonių, tokiu būdu buvo siekiama išgyvendinti praktiką, kai geros idėjos nuguldavo stalčiuose, nes kažkokio departamento vadovas bijojo rizikuoti ir dėl to, galbūt, prarasti savo darbą. Pagrindinės sritys, kurias Marchionne įvardijo kaip kritines, tai aerodinamika, padangų darbas, bei pavarų dėžės patikimumas.

Visa tai atlikus jie galėjo ruoštis 2017 sezonui.

Dabar Maurizio Arrivabenne gali duoti tokius interviu: „Mes padarėme didelį žingsnį per žiemą. Praeiti metai mums buvo labai geri. Nesupraskite neteisingai, ne rezultatų prasme, bet kaip komandai, mums susidirbant, labai daug kas pasikeitė, panašu pradeda veikti.

Labai padeda, kai iškart, vos išvažiavę iš garažų, bandymų metu, tave užplūsta teigiamos emocijos. Mes nuo pat pradžių atrodėme konkurencingi.

Žinoma Australija mums suteikė labai didelį pasitikėjimą savimi. Visa gamykla tiesiog atgijo, tai yra nuostabu ir mums reikia palaikyti tokia situaciją.

Aš tuo labai mėgaujuosi: bolidas veikia puikiai. Viskas pradeda dirbti, labai tikiuosi, kad ši sėkmė, kurią patyrėme pirmosiose sezono lenktynėse, padės mums pagauti tokį pagreitį, kokį ši komanda turėjo anksčiau ir kokiu pastaruoju metu mėgavosi „Mercedes“. Tada mes tapsime tais, kuriuos reikia įveikti.“

Dažnai svarstoma, kas daugiausia atsakingas už šio „Ferrari“ bolido sukūrimą.

Formulės 1 bolidai kuriami maždaug du metus, tad tai ką mes matome dabar, buvo pradėta 2015 metais. Žinoma dėl tam tikrų specifinių dalykų taisyklės buvo patvirtintos pernai kovą, tačiau daug kas buvo nuspręsta ir kuriama jau nuo seniau, ir jei reikia, tai būna tiesiog modifikuojama.

Pernai metais, po pertvarkų iš komandos pasitraukė James Allisonas. Kai kas sako ,kad tai įvyko dėl nesutarimų būtent su Marchionne, dėl planuojamų pertvarkų. Tad Allisonas paliko „Ferrari“ pernai liepą ir dabar dirba „Mercedes“ komandoje. Jo pareigas perėmė Mattia Binotto, kuris turėjo labai gero inžinierių vadovo reputaciją.

Visgi visiems aišku, kad Allisonas negali būti visiškai atsakingas už dabartinio bolido sukūrimą, tačiau jis prie jo prisidėjo tikrai svariai. Pats James pakomentavo situaciją taip: „Ferrari“ aš palikau prieš daug mėnesių. O prie „Mercedes“ prisijungiau tik prieš keletą savaičių. Tad viskas ką „Ferrari“ padarė, kas dabar puikiai veikia jų bolide buvo atlikta žmonių, kurie dirbo „Ferrari“ ekipoje visą tą laiką, kol manęs nėra.“

Kaip bebūtų, aerodinamikos srityje „raudonieji“ pasistūmėjo kaip reikiant, seniau ant jų bolidų pamatyti inovacijas būdavo sunkoka, o dabar ekspertai kalba apie tai vieną tai kitą „Ferrari“ aerodinaminį sprendimą, kaip įpjovos dugno šonuose, elementai prie šoninių oro paėmimo angų ir t.t.

Per Bahreino GP daugiausia buvo kalbama dėl „Ferrari“ judančio dugno, tačiau Formulėje 1 viskas šiek tiek juda, tiesiog detalės neturi judėti kol veikiamos iki tam tikros jėgos, jei detalė įveikia bandymus, ji laikoma atitinkančia sąlygas.

Taip pat konkurentai kalba, kad viena iš „Ferrari“ pažangos sričių yra – variklis. Vettelis tai patvirtino Bahreine, kai sakė:“Mes padirbėjome labai gerai, ypač variklio srityje. Aš manau čia buvo padarytas didžiulis šuolis pirmyn, aš jaučiu daug daugiau galios nei pernai“.

Žinoma svarstoma, kad gal labai daug šios galios duoda kuras, kurio papildai leidžia „išspausti“ daugiau galios iš tokio paties variklio. Vėlgi FIA ir čia atlieka tikrinimus, tad kol kas viskas šioje srityje tvarkoje.

Visgi labiausiai pastebimi aerodinaminiai elementai, nes visų kitų sirgaliai paprasčiausiai negali matyti, pavyzdžiui kas slepiasi po variklio gaubtu.

„Ferrari“ šiemet turi nemažai orą valdančių elementų, kurie nukreipia orą taip, kad jis būtų kuo mažiau suardomas, ir nutekėtų ten, kur duotų didžiausią naudą. Didžiausias ir pastebimiausias toks elementas yra šoniniai elementai prie oro paėmimo angų. Jie užtikrina oro srautą reikalingą bolido aušinimui, bei nukreipia orą taip, kad gautųsi kuo didesnė prispaudžiamoji jėga bolido gale. To pasekoje „Ferrari“ šiemet daug mažiau kenčia nuo slystančio bolido galo, taip išsaugojamos galinės padangos nuo perkaitimų ir nuo per greito nusidėvėjimo, tad lenktynių metu jie ilgiau gali būti konkurencingi „Mercedes“ komandai.

Vettelis pripažino, kad tai labai tinka jo vairavimo stiliui ir dabar jis mėgaujasi lenktynėmis.

Nors jis yra labai geras pilotas, tačiau jis irgi turi jaustis gerai bolide, nes jei jis valdomas ne taip, kaip jam patinka, tada dingsta pasitikėjimas ir rezultatai nuo to kenčia. Tą mes galėjome matyti paskutiniame jo sezone „Red Bull“ ekipoje.

Kimi Raikkonenas atvirkščiai, jis labiau yra jautrus slystančiam bolido priekiui, todėl pavyzdžiui pernai sezono gale Kimi atrodė geriau už Sebastianą, o dabar į Kimi vis dažniau lekia kritikos strėlės.

Po viso atlikto darbo Sergio Marchionne išsakė tokias mintis:“ Žinoma, tiesiog nuostabu, kad Sebastianas yra ant aukščiausio laiptelio. Dar svarbiau, kad mes dabar žinome, jog pergalė Melburne nebuvo viena ir nepakartojama ir mes esame tikri, kad kovosime čempionate iki pat pabaigos.

Pagaliau mes turime bolidą, kuriuo galime pasikliauti ir dabar visi žino kokiu greičiu reikės dirbti ir pateikti patobulinimus kiekvienom ateinančioms lenktynėms.

Visa tai yra vaisiai sunkaus darbo atlikto trasoje bei Maranello („Ferrari“ gamykloje), tad mano komplimentai skirti ne t ik Sebui, bet ir visiems žmonėms gamykloje bei visiems komandos nariams.

Mes puikiai suprantame, kad mūsų laukia dar ilgas kelias ir jei norime pasiekti patį svarbiausią finišą, negalime prarasti pagreitį ir paskui ieškoti antros progos.“

Kaip bebūtų iš geros „Ferrari“ formos daugiausia laimi šio sporto fanai, kurie dabar mato dvi komandas kurios kovoja dėl pergalės, o ne du, tos pačios komandos, pilotus. Nors dar kvalifikacijos komanda nugalėtoja daugiau mažiau aiški, tačiau visa kita nėra garantuota. Tuo labai džiaugiasi naujieji savininkai ir jie tikisi, kad į kovą dėl titulų įsilies vis daugiau komandų.

Reklama

Palikite atsakymą

Rašykite savo komentarą
Įveskite savo vardą čia