
Po savaitės pertraukos Formulė 1 iš Belgijos keliasi į Italijos šiaurę. Čia vyks 14-asis sezono etapas Monzos trasoje.
Automobilių lenktynės visada buvo labai populiarios Italijoje, o pirmosios lenktynės surengtos dar 1921 m. 17 km trasoje netoli Breščijos miesto. Tačiau su Italijos automobilių sportu labiausiai siejama netoli Milano esanti Monzos trasa – pirmos lenktynės čia surengtos 1922 m. Tai yra trečia seniausiai veikianti specialiai lenktynėms pastatyta trasa pasaulyje po Brooklands ir Indianapolio JAV.
Formulės 1 lenktynės Monzos trasoje rengiamos nuo pačio pirmo sezono 1950 m. ir tik vieną kartą Italijos GP buvo rengiamas Imolos trasoje. Per šį laikotarpį Monzos trasa turėjo kelias konfigūracijas. Išskirtinė trasa buvo naudojama 1955-1956 ir 1960-1961 m., kai lenktynės vyko kombinuotoje ovalo ir įprastos formos trasoje, kuri siekė 10 km.
Dvi italų komandos šiose lenktynėse yra pasiekusios pirmąsias pergales – 1953 m. Juanas Manuelis Fangio padėjo „Maserati” pelnyti pirmąją pergalę, o 2008 m. Sebastianas Vettelis pelnė pirmąją ir kol kas vienintelę pergalę „Toro Rosso” komandai. Tų pačių metų podiumas iki šiol yra rekordinis – pirmose trijose vietose finišavusių pilotų amžių vidurkiai yra mažiausi. S. Vettelio, Heikki Kovalaineno ir Roberto Kubicos amžiaus vidurkis siekė 23 metus ir 350 dienų.
Monzos trasoje yra pasiekti ir dar keli Formulės 1 rekordai. 1971 m. Peterio Gethino pasiekta pergalė prieš antrą vietą užėmusį sportininką buvo vos 0,01 s atstumu – tai yra mažiausias atstumas tarp pirmų lenktynininkų Formulės 1 istorijoje. 2002 m. JAV GP Rubenso Barrichello pergalė buvo 0,011 s atstumu – tačiau tai jau buvo laikai, kai laikas matuojamas tūkstantųjų sekundžių tikslumu.
Su greičiu susijusius rekordus Monzos trasoje pažymėjo J. P. Montoya – 2004 m. jis užfiksavo greičiausią vidutinį rato įveikimo greitį 262,2 km/val. 2005 m. kolumbietis užfiksavo iki šiol nepagerintą greičio rekordą lenktynėse – 372,6 km/val. 2003 m. Michaelis Schumacheris nugalėjo lenktynėse ir finišą pasiekė per 1 val. 14 min. 19,838 s – tai yra trumpiausios Formulės 1 lenktynės istorijoje.
Daugiausiai pergalių čia pelnė jau minėtas M. Schumacheris, laimėjęs 5 kartus. Viena pergale mažiau turi brazilas Nelsonas Piquet. S. Vettelis ir Lewisas Hamiltonas yra tarp tų, kurie čia laimėję po du kartus.
Kaip ir daugumoje trasų, daugiausiai pergalių tarp komandų yra pasiekę italų „Ferrari”. Jų sąskaitoje 18 Italijos GP pergalių. 10 pergalių yra pasiekę „McLaren”.
Pastaruoju metu iškilo grėsmė, kad Italijos GP persikels į kitą trasą ar visai bus išbrauktas iš Formulės 1 čempionato. Siekiant to išvengti, Monzos trasos organizatoriai pradėjo tam tikrų posūkių pakeitimus – vienas svarbesnių pakeitimų bus pirmojo posūkio panaikinimas. Taip pay Parabolica posūkio saugumo zona vėl bus padengta žvyru. Organizatoriai tokiais būdais siekia susigrąžinti greičiausios Formulės 1 trasos titulą.
Apie Italijos GP pasakoja Kimi Raikkonenas ir Nico Rosbergas: