„Alfa Romeo“ istorija Formulėje 1

2
1985 m. Alfa Romeo 185T

Praėjus kelioms dienoms po naujienų apie „Alfa Romeo“ sugrįžimą į Formulę 1 ir prisijungimą prie „Sauber“, apžvelkime turtingą italų istoriją šiame sporte.

Pradžia automobilių sporte

„Alfa Romeo“ automobilių sporte dominavo nuo pat pradžių prieš II pasaulinį karą. Nuo 1931 iki 1939 m. italai sėkmingai dalyvavo rengiamame Europos FIA čempionate. 1931 ir 1932 m. „Alfa Romeo“ pilotai laimėjo šį čempionatą.

Reklama

1935-1937 m. „Alfa Romeo“ savo bolidus kūrė kartu su „Ferrari“.

Bendras „Alfa Romeo“ ir „Ferrari“ kūrinys – „Alfa Romeo P3“

Debiutas Formulėje 1

Italų bolidas „Alfa Romeo 158“ dalyvavo ir pačiame pirmame 1950 m. Formulės 1 sezone. Pirmo etapo Didžiojoje Britanijoje kvalifikacijoje ir pačiose lenktynėse pirmas keturias vietas užėmė tik šio italų gamintojo lenktynininkai.

Italai dominavo 1950 ir 1951 m. sezonuose, o Giuseppe Farina tapo pirmuoju Formulės 1 čempionu. Antrąjį sezoną triumfavo kitas „Alfa Romeo“ narys  Juanas Manuelis Fangio.

Per šiuos dvejus metus „Alfa Romeo“ turėjo labai ribotą biudžetą ir naudojo prieškarines technologijas. Neįtikėtina, bet per dvejus metus komanda panaudojo vos 9 variklių blokus.

J. M. Fangio su Alfa Romeo 159

Pasitraukimas ir variklių tiekimas kitoms komandoms

Po šių sėkmingų dvejų metų „Alfa Romeo“ pasitraukė iš Formulės 1 dėl finansinių sunkumų. Pasitraukęs iš šio sporto italų gamintojas kai kurioms komandoms tiekė savo variklius.

Tarp 1961 ir 1987 m. italų variklius skirtingu laikotarpiu naudojo tokios komandos kaip „De Tomaso“, „LDS“, „Cooper“, „McLaren“, „March“, „Brabham“ ir „Osella“. Sėkmingiausiai italų variklius naudojo „Brabham“, kurie pelnė dvi pergales.

1979 m. „Alfa Romeo“ nusprendė grįžti į Formulę 1 kartu su „Autodelta“ kompanija. Komanda sudalyvavo keliuose etapuose, tačiau sėkmės nepasiekė.

Tarp 1980 ir 1985 m. „Afa Romeo“ komandai atstovavo tokie pilotai kaip Andre de Cesaris, Mario Andretti, Riccardo Patrese ir Eddie Cheeveris. Geriausiai italams sekėsi 1983 m., kai Andre de Cesaris ir Mauro Baldi po kartą finišavo antrose vietose.

1983 m. Alfa Romeo 183T

Prasidėjus turbo erai Formulėje 1, „Alfa Romeo“ negalėjo spėti kartu su technologijomis, mat jų varikliai pasirodė labai „alkani“ kurui. Po 1985 m. sezono paskutinių lenktynių Australijoje italai nutarė pasitraukti iš čempionato. Paskutiniame sezone iš 16 lenktynių abu „Alfa Romeo“ pilotai nefinišavo net 11 kartų.

Pasitraukus gamyklinei komandai, „Alfa Romeo“ variklius iki 1987 m. dar naudojo „Osella“ ekipa. Šios komandos bolidas finišą pasiekė tik vieną sykį paskutiniame sezone. Šiais metais italų variklius turėjo naudoti ir „Ligier“ komanda, tačiau pamačiusi tokį jų nepatikimumą, sutartis buvo nutraukta.

Sugrįžimas po 31 metų

Kitais metais bus lygiai 31 metai, kai „Alfa Romeo“ neturėjo didesnių sąsajų su Formule 1, tad naujas italų bendradarbiavimas su „Sauber“ sukėlė daug teigiamų emocijų visiems čempionato sirgaliams.

Naujasis „Alfa Romeo Sauber F1 Team“ bolido dažymas
Reklama
avatar
2 Komentarų gijos
0 Komentarai gijose
0 Sekėjai
 
Labiausiai aktyvus komentaras
Karščiausia komentarų gija
2 Komentarų autoriai
STFUPraeivis Naujausi komentarų autoriai
  Prenumeruoti  
naujausius seniausius geriausiai įvertintus
Pranešti apie
Praeivis
Praeivis

Šauni pradžia ir nekokia komandos istorijos pabaiga 🙂

STFU
STFU

pradžia tai įspūdinga, per du metus vos 9 varikliai, „McLaren“ vos ne per vieną savaitgalį su abiem pilotais pamuša tokius rekordus 🙂