K: Ko gero debiutui ruošeisi ir prieš šį sezoną, bet tada buvo nuspręsta, kad Jensonas Buttonas lieka dar vienam sezonui. Kokios diskusijos vyko tarp tavęs ir komandos, dėl to, kad tavęs nesuporavo su Alonso 2016 sezonui? Komanda jau yra įvedus naujoką į Formulę 1 ir pasodinę šalia Alonso, prisiminkime Lewisą Hamiltoną.
SV: Man nežinoma, kokios diskusijos virė už uždarų durų, tačiau aš žinau, kad man baiginėjant pernai metų sezoną GP2 serijoje sklido kalbos, kad aš galiu startuoti Formulėje 1 jau 2016. Deja tai neįvyko, bet aš atsimenu visą kilusį ažiotažą tuo metu. Jei sąžiningai, tai pradžioje buvau nusivylęs – man buvo sunku suvokti, kad F1 turės dar palaukti. Tačiau sugebėjau susitvarkyti su mintimis, laimėjau paskutines dvejas lenktynes praeitame sezone GP2 ir taip pagerinau ankstesnį tos serijos rekordą. Aš žinojau, kad visus atsakymus reikia pateikti trasoje. Be abejonės laikas yra labai svarbus lenktynininko karjeroje, aš žinojau, .kad tai turi vykti kitais metais, nes turbūt tai būtų buvusi paskutinė proga papulti į F1.
K: Tavo lenktynininko karjero klojosi, galima sakyti, tradiciškai, pirma buvo serijos Europoje, kurios atvedė tave į GP2, bet tada tu pasirinkai vieną sezoną praleisti rytuose, Japonijos Super Formulėje. Kam to reikėjo? Kad susirinkti fanų komandą Japonijoje?
SV: Visų pirma, tai aš tada buvau nugalėjęs beveik visose serijose Europoje, tad nelabai buvo dar ką čia veikti. Antra, „McLaren” stengėsi, kad aš būčiau visada užimtas, nuolatos lenktyniaučiau. Ir trečia, taip, ta serija yra labai populiari Japonijoje ir mane įtraukė į visas Japonijoje vykstančias darbines procedūras. „McLaren” ir „Honda” vis dar yra labai jaunas kooperatyvas, o patirtis Japonijoje man suteikė galimybę pažinti, kuo „Honda” „kvėpuoja”! (Juokiasi) Aš esu tikras visa tai man labai padės 2017. Ir galbūt, taip, pristatė mane Japonijos fanams.
K: Jensonas lieka komandoje ir kitam sezone – galima sakyti trijų pilotų rikiuotė – taip pat „McLaren” paliko praviras duris Jensonui grįžti į lenktynininko kėdę 2018 metais. Ar tai tau kelia papildomą spaudimą? Ar jei tau nesiseks rodyti gerus rezultatus Jensonas grįš į kokpitą?
SV: Ne, ši situacija man nesukelia papildomo spaudimo. Aš turiu ilgalaikę sutartį su „McLaren”. Tikiuosi, kad jau greit komanda sugebės grįžti į tokią formą, kurią ji demonstravo anksčiau. Kitų metų sudėties situacija tikrai ypatinga – bet mano nuomone tai viena geriausių. Aš ir Alonso lenktyniausime, tačiau išlaikyti Buttoną yra labai teisingas pasirinkimas. Jis yra daugiausiai patirties turintis F1 pilotas rikiuotėje, jis bus įsiliejęs į komandos gyvenimą, jis treniruosis simuliatoriuje, atvyks į keletą lenktynių.
K: Tad egzistuoja galimybė, kad jei reikės jis sės į bolidą?
SV: …na šiuo metu aš apie tai negalvoju, ne. Aš esu visiškai susitelkęs į man suteiktą galimybę – mano galvoje vietos kitiems klausimams nėra. Aš noriu būti sėkmingu ir labai laukiu galimybės tą parodyti.
K: Kitą sezoną labai keičiasi taisyklės, o į Melburną atvyksi turėdamas tik truputį daugiau patirties nei dabar, žiemos bandymų bus tik kelios dienos. Ar yra kažkokių planų pasodinti tave prie vairo, vos tik spalį pasibaigs tavo sezonas Japonijoje? Tau tikrai yra ko pasimokyti…
SV: Ne, jokių planų nėra. O kas liečia kitų metų taisykles, aš manau tai suteikia man papildomų galimybių pasirodyti sėkmingai, nes aš neturėsiu pilno bagažo apie senąjį F1 bolidą. Bet Formulės 1 pilotai yra labai talentingi, kad bet kokias naujoves jie įsisavina labai greitai. Realybė tokia, kad bolidai kiekvienoms lenktynėms būna vis kitokie, dėl diegiamų atnaujinimų – tad pilotams tai jokia naujiena. Tie pilotai, kurie lenktyniauja F1 jau yra įrodę, kad jie gali labai greitai prisitaikyti – priešingu atveju jų čia nebūtų. Iš tikrųjų kai susimastai, taip, ši situacija gali suteikti man mažą pranašumą, prieš visą atsinaujinimą kitais metais.
K: Be abejonės tau turėjo būti sunku stebėti F1 sezoną iš šalies šiemet, tačiau įvertinus „McLaren” formą, gal tau visgi pasisekė? Prasti rezultatai, galėjo pasmerkti tavo karjerą…
SV: Cha, tai yra labai sudėtingas klausimas. Faktas, kad šiemet aš nesu Formulės 1 pilotas – faktas ir tai, kad komandos forma gerėja pastoviu tempu – tad palaukime ir pamatysime, kas vyks 2017 sezone. Be jokios abejonės geriausias metas prisijungti prie komandos, kai jos forma yra kylanti.
K: Nėra lengva prisijungti prie legendinės komandos, kai jie yra duobėje. Jensonas visada garsėjo savo iškalba: jis beveik visad sugeba nesėkmėse rasti kažką teigiamo. Ar tu taip pat turi tokių sugebėjimų – o gal tikiesi, kad kitam sezone to neprireiks?
SV: Cha, palaukime kitų metų – ir pamatysime ar tai bus būtina, tada ir paaiškės ar aš turiu tokį talentą. (Juokiasi)
K: Papulti į Formulę 1 yra viena, tačiau išlikti joje yra visai kas kita. Ar turi kažkokį planą tam?
SV: Daryti tai, ką visada dariau. Čia yra tokia aplinka, kurioje tu turi rodyti gerus rezultatus ir aš esu prates prie to. Tad šioje srityje nebus jokių siurprizų. Aš turėjau nugalėti čempionatuose, kad atsidurčiau čia. Galima sakyti, kad aš užaugau aplinkoje, kurioje įprasta reikalauti. Taip, F1 yra didesnė visais klausimais, bet aš turiu pakankamai pasitikėjimo, kad suprasčiau, kad galiu su tuo susitvarkyti.