Istorija

1950 Monako GP: pirmoji J. M. Fangio pergalė ir variklis bolido gale

1950 buvo pirmieji metai kada Formulė 1 tapo pasaulio čempionatu, o Monako GP buvo antrosios lenktynės iš septynių tais metais.

Juanas Manuelis Fangio iškovojo pirmąją „pole” poziciją savo karjeroje, antroje vietoje palikdamas pirmųjų lenktynių nugalėtoją Giuseppe Farina. Abu lenktynininkai atstovavo „Alfa Romeo” komandai. Pirmoje startinėje eilėje stovėjo ir trečią vietą užėmęs Jose Froilanas Gonzalezas iš „Maserati”. 1950 metais iš pirmosios eilės startuodavo trys lenktynininkai.

Luigi Fagioli iš „Alfa Romeo” ir Alberto Ascari iš „Ferrari” atitinkamai tenkinosi penkta ir septinta pozicijomis.

Monake debiutavo „Cooper” bolidas pavadintas T12, o jį vairavo amerikietis Harry Schellas. Privati komanda tik vieną kartą bandė dalyvauti lenktynėse, kuri naudojo „JAP” variklį sumontuotą bolido gale. Tačiau jiems nepavyko nuvažiuoti bent vieno rato ir užfiksuoti kvalifikacijos laiko. Nepaisant to, komanda dalyvavo pačiose lenktynėse startavę iš dvidešimtos vietos.

Lenktynės prasidėjo chaotiškai nuo pirmojo rato

Lenktynininkai tuomet turėjo įveikti 100 ratų, o benda distancija buvo 318,1 km. Prasidėjus lenktynėms J. M. Fangio iškart išsiveržė į priekį, tačiau už jo vyko galybė incidentų.

G. Farina užvažiavo ant jūros vandens, kuris buvo išbėgęs tabako posūkyje, paslydo ir trenkėsi į sieną. Neskaitant italo, dar aštuoni lenktynininkai patyrė avarijas, tarp jų Luigi Fagioli ir Harry Schellas. Pastorojo lenktyninko, pirmasis bolido pasirodymas trasoje su varikliu gale baigėsi liepsnose.

Lenktynėse pilotų gretos ir toliau retėjo – F. Gonzalezas privalėjo baigti lenktynes nepasiekęs finišo dėl susidūrimo, o iki lenktynių pabaigos dėl mechaninių problemų pasitraukė dar du lenktynininkai.

Monako GP J. M. Fangio išliko lyderiu visuose 100 ratų, nuvažiavo greičiausią lenktynių ratą ir antroje vietoje važiavusį Alberto Ascari aplenkė vienu ratu.

Iš viso tik 7 iš 19 startavusių atvažiavo iki finišo.

# Pilotas Komanda Ratai Laikas Taškai
1 Juanas Manuelis Fangio Alfa Romeo 100 3:13:18.7 9
2 Alberto Ascari Ferrari 99 +1 ratas 6
3 Louisas Chironas Maserati 98 +2 ratai 4
4 Raymond Sommer Ferrari 97 +3 ratai 3
5 Prince Bira Maserati 95 +5 ratai 2
6 Bobas Gerardas ERA 94 +6 ratai
7 Johnny Claesas Talbot-Lago-Talbot 94 +6 ratai
8 Luigi Villoresi Ferrari 63 Gedimas
9 Philippe Étancelinas Talbot-Lago-Talbot 38 Gedimas
10 José Froilán González Maserati 1 Avarija
11 Giuseppe Farina Alfa Romeo 0 Avarija
12 Luigi Fagioli Alfa Romeo 0 Avarija
13 Louisas Rosieras Talbot-Lago-Talbot 0 Avarija
14 Robertas Manzonas Simca-Gordini 0 Avarija
15 Toulo de Graffenriedas Maserati 0 Avarija
16 Maurice Trintignantas Simca-Gordini 0 Avarija
17 Cuthas Harrisonas ERA 0 Avarija
18 Franco Rolas Maserati 0 Avarija
19 Harry Schellas Cooper-JAP 0 Avarija
20 Peteris Whiteheadas Ferrari Gedimas
21 Alfredo Piànas Maserati Avarija

 

Žiūrėti komentarus

Share
Publikavo
Praeivis

Paskutinės naujienos

Abu Dabio GP: kvalifikacijos rezultatai

Baigėsi Abu Dabio GP kvalifikacija. Geriausią laiką parodė Max Verstappen, antroje vietoje liko Lando Norris,…

prieš % dieną(-as)

Abu Dabio GP: treniruotės #3 rezultatai

Baigėsi Abu Dabio GP treniruotė #3. Geriausią laiką parodė George Russell, antroje vietoje liko Lando…

prieš % dieną(-as)

Abu Dabio GP: treniruotės #2 rezultatai

Baigėsi Abu Dabio GP treniruotė #2. Geriausią laiką parodė Lando Norris, antroje vietoje liko Max…

prieš % dieną(-as)

Abu Dabio GP: treniruotės #1 rezultatai

Baigėsi Abu Dabio GP treniruotė #1. Geriausią laiką parodė Lando Norris, antroje vietoje liko Max…

prieš % dieną(-as)

Kataro GP: greičiausi ratai

Kataro GP greičiausi ratai. Greičiausią lenktynių rato įveikimo laiką užfiksavo Oscar Piastri - 1:22.996 (44…

prieš % dieną(-as)

Kataro GP: lenktynių rezultatai

Baigėsi Kataro GP lenktynės. Geriausią laiką parodė Max Verstappen, antroje vietoje liko Oscar Piastri, trečioje…

prieš % dieną(-as)