@ytimg.com
Monako GP kvalifikacijoje kiek netikėtai triumfavus „Ferrari” pilotui Kimi Raikkonenui, portalas „F1news.lt” nutarė paanalizuoti paskutinių dvidešimties sezonų (1998 – 2017 m.) kvalifikacijos rezultatus šiame netradiciniame etape.
Rezultatai buvo analizuoti trimis pjūviais: pagal kvalifikacijoje užfiksuotą laiką, triumfavusias komandas ir pilotus.
2017 m. Monako kvalifikacijoje užfiksuotas Kimi Raikkoneno rezultatas – 1:12.178 – yra geriausias ne tik per paskutinius 20 metų, bet ir Formulės 1 istorijoje apskritai. Antras greičiausias kvalifikacijos laikas Monake buvo parodytas 2011 m., kurį užfiksavo Sebastianas Vettelis, tada dar atstovavęs „Red Bull” – 1:13.556. Trečias geriausias „pole” laikas priklauso Danieliui Ricciardo iš „Red Bull” – 1:13.622. Šis rezultatas buvo užfiksuotas 2016 m.
Lėčiausiai per paskutinius 20 metų tarp Monako kvalifikacijos nugalėtojų važiavo Mikka Hakkinenas, atstovavęs „McLaren” ir 1999 m. parodęs 1:20.547 rezultatą. Taigi, per du dešimtmečius Monako kvalifikacijoje bolidai pagreitėjo daugiau nei 8 sekundėmis.
Kalbant apie Monako GP kvalifikacijoje aptariamu laikotarpiu triumfavusias komandas, daugiausia kartų – 5 – tai yra padariusi „McLaren”. „Red Bull” Monake per du dešimtmečius „pole” pelnė 4 kartus, „Ferrari” ir „Mercedes” – po 3, „Renault” ir „Williams” – po 2, „Brawn GP” – 1 kartą.
Įdomu, kad nei vienas pilotas per pastaruosiu 20 metų Monako GP kvalifikacijoje nėra triumfavę daugiau nei 2 kartus. Po du kartus Monako kvalifikaciją yra laimėję 5 lenktynininkai – Kimi Raikkonenas, Fernando Alonso, Markas Webberis, Nico Rosbergas ir Mikka Hakkinenas.
Dar įdomiau, kad trys tituluočiausi pastarojo meto F1 pilotai – Lewisas Hamiltonas, Sebastianas Vettelis ir Michaelis Schumacheris – aptariamu laikotarpiu Monake „pole” poziciją yra iškovoję tik po vieną kartą. Atitinkamai 2015, 2011 ir 2000 m.
| Metai | Pilotas | Komanda | Laikas |
|---|---|---|---|
| 2017 | Kimi Raikkonenas | Ferrari | 1:12.178 |
| 2016 | Danielis Ricciardo | Red Bull | 1:13.622 |
| 2015 | Lewisas Hamiltonas | Mercedes | 1:15.098 |
| 2014 | Nico Rosbergas | Mercedes | 1:15.989 |
| 2013 | Nico Rosbergas | Mercedes | 1:13.876 |
| 2012 | Markas Webberis | Red Bull | 1:14.381 |
| 2011 | Sebastianas Vettelis | Red Bull | 1:13.556 |
| 2010 | Markas Webberis | Red Bull | 1:13.826 |
| 2009 | Jensonas Buttonas | Brawn GP | 1:14.902 |
| 2008 | Felipe Massa | Ferrari | 1:15.787 |
| 2007 | Fernando Alonso | McLaren | 1:15.726 |
| 2006 | Fernando Alonso | Renault | 1:13.962 |
| 2005 | Kimi Raikkonenas | McLaren | 2:30.323 |
| 2004 | Jarno Trulli | Red Bull | 1:13.985 |
| 2003 | Ralfas Schumacheris | Williams | 1:15.259 |
| 2002 | Juanas Pablo Montoya | Williams | 1:16.676 |
| 2001 | Davidas Coulthardas | McLaren | 1:17.430 |
| 2000 | Michaelis Schumacheris | Ferrari | 1:19.475 |
| 1999 | Mikka Hakkinenas | McLaren | 1:20.547 |
| 1998 | Mikka Hakkinenas | McLaren | 1:19.798 |
Pastaba: 2005 m. buvo sumuojami dviejų kvalifikacijos dalių (greičiausių ratų) laikai.
Baigėsi Abu Dabio GP kvalifikacija. Geriausią laiką parodė Max Verstappen, antroje vietoje liko Lando Norris,…
Baigėsi Abu Dabio GP treniruotė #3. Geriausią laiką parodė George Russell, antroje vietoje liko Lando…
Baigėsi Abu Dabio GP treniruotė #2. Geriausią laiką parodė Lando Norris, antroje vietoje liko Max…
Baigėsi Abu Dabio GP treniruotė #1. Geriausią laiką parodė Lando Norris, antroje vietoje liko Max…
Kataro GP greičiausi ratai. Greičiausią lenktynių rato įveikimo laiką užfiksavo Oscar Piastri - 1:22.996 (44…
Baigėsi Kataro GP lenktynės. Geriausią laiką parodė Max Verstappen, antroje vietoje liko Oscar Piastri, trečioje…
Žiūrėti komentarus
Beje, lyginant pagal tautybes, tai Monako pole per aptariamą laikotarpį yra iškovoję 5 vokiečiai, 4 suomiai, 3 australai ir 3 britai. Taip pat kolumbietis, italas, ispanas (du kartus Alonso) ir brazilas. :)
2005 metuose - laiko klaida
O po lentele tamsta skaitete? :)
mano klaida
)';
Viskas gerai. Pasitaiko ;)
paziurejus laikus...~pries 10 metu masinos stiprokai letesnes buvo...negu su daugiau cilindru varikliais...technologijos eina i prieki...
Taip, netgi 2004, kai laikoma, kad greiciausi bolidai buvo, laikas prastesnis
Siemet visi pripazino, kad ultra-softai yra per kieti Monakui. Tai jeigu padangos butu minkštesnėes, manau drasiai 1:11,XXX galejo but